Godło Polski

zajęcia dla 3-latków

gr. I (3-latki)

 

15.04.2021 godz. 12.40-13.10

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na ostatnią zdalną rytmikę!

 

 1. Pierwsza będzie rozgrzewka (załącznik-marsz). Wykonujecie polecenia z nagrania.

   

 2. Wybieramy się na wycieczkę (załącznik) Słuchajcie poleceń z nagrania, podpowiem tylko, że w trakcie zabawy:

- maszerujecie

- jedziecie samochodem (udajecie kręcenie kierownicą)

- lecicie samolotem (szeroko rozkładacie rączki)

- jedziecie na koniu (galop nóżka za nóżką)

- płyniecie łódeczką (udajecie pływanie)

- robicie pociąg z mamą…                    

 

 3.Powtarzamy słowa nowej piosenki:

 I. Wiewiórka, lisek i zając futrzane ogonki mają.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka . Nie ma ogonka biedronka. } 2x

 

II. Koguty, bociany i wrony pierzaste mają ogony.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka. } 2x

 

III. Wieloryb, krokodyl i ryba z pomocą ogona pływa.

Ref . Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka.  Chociaż biedronka nie ma ogonka ma za to piegi od słonka.

 

Teraz śpiewacie razem z nagraniem:

  https://www.youtube.com/watch?v=9ql7-kIgwpE

 

4. Zabawa ruchowa "jadę, jadę" Znacie dobrze tę zabawę i wiem, ze lubicie. Więc zapraszam (załącznik). Pamiętajcie, żeby zatrzymywać się na sygnał muzyczny.

   

5. Relaks. Podczas słuchania nagrania "budujemy ciszę" (zał)

   

Udajemy "budowanie wieży" z klocków, potem nadstawiamy jedno, a potem drugie ucho.

Pompujemy-udajemy dmuchanie balonika, potem nadstawiamy ucho-prawe, potem lewe.

Hałas przeganiamy-machamy rączkami, a potem zapraszamy (gestem przywołującym) Panią Ciszą. Ćwiczenie można powtórzyć kilkukrotnie.

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 Monika Mirecka


 

13.04.2021 godz. 12.40-13.10

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę!

 

1. Pierwsza będzie rozgrzewka w podskokach - trenujecie podskok z nóżki na nóżkę (załącznik)

   

2. Powtarzamy słowa nowej piosenki:

I. Wiewiórka, lisek i zając futrzane ogonki mają.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka . Nie ma ogonka biedronka. } 2x

 

II. Koguty, bociany i wrony pierzaste mają ogony.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka. } 2x

 

III. Wieloryb, krokodyl i ryba z pomocą ogona pływa.

Ref . Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka.  Chociaż biedronka nie ma ogonka ma za to piegi od słonka.

 

3. Teraz śpiewacie razem z nagraniem: 

https://www.youtube.com/watch?v=9ql7-kIgwpE

 

4. Znana Wam zabawa "głowa, ramiona, kolana, pięty"-wykonujecie polecenia z piosenki, dotykając rękami wymienione części ciała:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&t=4s

 

5. Zabawa "ciała kształt"

 https://www.youtube.com/watch?v=BSJRibmiG0o

 

W zabawie będziecie zamieniać się w:

żółwia (poruszacie się na czworakach w baaaaaaardzo wolnym tempie)

kraba (dalej na czworakach, ale zdecydowanie szybciej niż żółw)

kangura (podskoki obunóż)

konia (galop noga za nogą)

 

Kiedy jest refren "wszyscy posiadamy ciała kształt", śpiewacie wraz z nagraniem

 

5. Relaks. Podczas słuchania nagrania "budujemy ciszę" (zał) udajemy "budowanie wieży" z klocków, potem nadstawiamy jedno, a potem drugie ucho.

Pompujemy - udajemy dmuchanie balonika, potem nadstawiamy ucho-prawe, potem lewe.

Hałas przeganiamy - machamy rączkami, a potem zapraszamy (gestem przywołującym) Panią Ciszę. Ćwiczenie można powtórzyć kilkukrotnie.

 

 Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 Monika Mirecka

 

08.04.2021 godz. 12.40-13.10

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę!

 

1. Miłe powitanie na dzień dobry. Posłuchajcie uważnie, co będziecie wykonywać w trakcie. Podpowiem: klaskać, tupać i cwałować (załącznik-przywitajmy się wesoło). Cwał, to szybki krok bokiem, dostawiajcie nóżkę do nóżki.

 

2. Powtarzamy słowa piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=e_1IhOpqKBs

 

 I. Wiewiórka, lisek i zając futrzane ogonki mają.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka . Nie ma ogonka biedronka. } 2x

II. Koguty, bociany i wrony pierzaste mają ogony.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka. } 2x

III. Wieloryb, krokodyl i ryba z pomocą ogona pływa.

Ref . Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka. Chociaż biedronka nie ma ogonka ma za to piegi od słonka.

 

 3. I śpiewamy: 
 https://www.youtube.com/watch?v=foWVox4oVFA

  

 4. Powtarzamy pokazywankę: pamiętacie? Klaskanie, tupanie i pokazywanie: rączki, nóżki, głowa, brzuszek, buzia, oczy, uszy i nos.

 5.Mam dla Was piękną, spokojną muzykę. Posłuchajcie, ta melodia opowiada o wiośnie. Słyszycie? Możecie porozmawiać z rodzicami, jakie są oznaki wiosny. A do tej melodii można zatańczyć w dowolny sposób, starajcie się, żeby Wasze ruchy były płynne, tak jak jest płynąca muzyka. Jeśli macie ochotę, możecie przy tej muzyce narysować jakiś wiosenny rysunek.

https://www.youtube.com/watch?v=kw4aTlxQAdA

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

Monika Mirecka


 

06.04.2021 godz. 12.40-13.10

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę!

 

1. Na początek, zrobimy rozgrzewkę - polecenia w nagraniu.      

  

2. Teraz zabawa ruchowa.

Uczymy się kroku "noga za nogą", albo inaczej "noga goni nogę" Biegniecie (jak konik) stawiając jedną nogę za drugą. Kiedy usłyszycie słowa: "tup, tup, tup "zatrzymujecie się i tupiecie jedną, a potem drugą nóżką (stuk, stuk, stuk) Konik skacze sobie "hop, hop, hop" podskakujecie trzy razy. Na słowa "koniku, w drogę wiooo" naśladujecie grzebanie kopytkiem tak, jakby konik szykował się do startu (załącznik koniki)

 

3. Mam dla Was nową piosenkę, posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=foWVox4oVFA

 

4. Uczymy się słów:
https://www.youtube.com/watch?v=e_1IhOpqKBs

 I. Wiewiórka, lisek i zając futrzane ogonki mają.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka . Nie ma ogonka biedronka. } 2x

II. Koguty, bociany i wrony pierzaste mają ogony.

Ref. Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka. } 2x

III. Wieloryb, krokodyl i ryba z pomocą ogona pływa.

Ref . Tylko biedronka nie ma ogonka Nie ma ogonka biedronka. Chociaż biedronka nie ma ogonka ma za to piegi od słonka.

 

5. Posłuchajcie odgłosów zwierząt:

 https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

 

 6. Pokazywanka: posłuchajcie uważnie, o czym jest piosenka, a potem spróbujcie w trakcie pokazywać rączki, nóżki, głowę, brzuszek, buzię, oczy, uszy i nos. Zabawę można powtórzyć kilkukrotnie.(załącznik - rączki robią) .

  

 Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 Monika Mirecka

 

01.04.2021 godz. 12.40-13.10

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę!

 

1. Na początek, zrobimy rozgrzewkę (polecenia w nagraniu).  

 

2. Teraz zabawa ruchowa, "Muzyczne STOP", biegacie, skaczecie, kiedy muzyka się zatrzyma, Wy również od razu stajecie w miejscu.

 3. Powtarzamy słowa piosenki:

I. Pójdę do kurnika
poproszę kokoszkę
może podaruje
białych jajek troszkę.

 

Ref: Ko ko ko dam ci dam,
białych jajek dużo mam.
Ko ko ko weź je weź,
tylko je ostrożnie nieś.

 II. Na Wielkanoc wiosną
zwyczaje są znane,
że się z jajek 
robi jajka malowane.

Ref: Ko ko ko dam ci dam,
białych jajek dużo mam.
Ko ko ko weź je weź,
tylko je ostrożnie nieś. 

III. A z tych jajek zrobię
 przepiękne pisanki,
 na jednej stokrotki,
 na drugiej sasanki. 

 Ref: Czerwień tu, błękit tam, 
z pisankami koszyk mam. 
Pytasz mnie czy ci dam? 
Lepiej je pomaluj sam. 

 IV. Na trzeciej kropeczki,
 na czwartej różyczka 
Teraz wszystkie razem
włożę do koszyczka.

 Ref: Czerwień tu, błękit tam, 
z pisankami koszyk mam. 
Pytasz mnie czy ci dam? 
Lepiej je pomaluj sam. 

 

4. Śpiewamy odtwarzając piosenkę z załącznika (ko ko ko).  

5. Zabawa w dzięcioła i kukułkę (załącznik) polecenia w nagraniu.          

6. Relaks-przy muzyce z załącznika (Rachmaninow) turlacie się po podłodze, raz w jedną, raz w drugą stronę.

Życzę Wszystkim Wesołych Świąt!

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 

Monika Mirecka

 


 30.03.2021 godz. 12.30-13.00

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę!

 

1. Na początek, jak to na rytmice bywa, zrobimy rozgrzewkę-polecenia w nagraniu. 

 

2. Teraz zabawa ruchowa, którą znacie z naszych zajęć "Jadę, jadę". Muzyka raz przyspiesza, raz się zatrzymuje i Wy będziecie biec (maszerować), a potem się zatrzymacie. Ale po drodze, trzeba będzie naśladować samochód, samolot i pokazać, jak się pływa. To co, zaczynamy? Można powtórzyć zabawę kilka razy.

3. Posłuchajcie świątecznej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=NBQGuOfgGSU

 

4. Uczymy się słów:

I. Pójdę do kurnika
poproszę kokoszkę
może podaruje
białych jajek troszkę.

 

Ref: Ko ko ko dam ci dam,
białych jajek dużo mam.
Ko ko ko weź je weź,
tylko je ostrożnie nieś.

 II. Na Wielkanoc wiosną
zwyczaje są znane,
że się z jajek 
robi jajka malowane.

Ref: Ko ko ko dam ci dam,
białych jajek dużo mam.
Ko ko ko weź je weź,
tylko je ostrożnie nieś. 

III. A z tych jajek zrobię
 przepiękne pisanki,
 na jednej stokrotki,
 na drugiej sasanki. 

 Ref: Czerwień tu, błękit tam, 
z pisankami koszyk mam. 
Pytasz mnie czy ci dam? 
Lepiej je pomaluj sam. 

 IV. Na trzeciej kropeczki,
 na czwartej różyczka 
Teraz wszystkie razem
włożę do koszyczka.

 Ref: Czerwień tu, błękit tam, 
z pisankami koszyk mam. 
Pytasz mnie czy ci dam? 
Lepiej je pomaluj sam. 

 

5. Na zakończenie posłuchajcie nagrania, które ma tytuł "Taniec kurcząt w skorupkach".

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

 

Wyobraźcie sobie, o czym opowiada muzyka...Czy widzicie w wyobraźni stadko kurczątek? Które dziobią ziarna, biegają, machają małymi skrzydełkami? Możecie narysować kurczaczki na zielonej trawce. Jeśli macie ochotę, możecie zaprosić rodziców do wspólnej zabawy i "poudawać" kurczątka i kury, przy muzyce. Można dziobać ziarna, uciekać, machać skrzydełkami. Każdy pomysł jest dobry!

 

6. A może zilustrujecie słowa świątecznej piosenki? Pisanki, mogą być baaaaardzo kolorowe i mieć dużo wzorków. W załączniku umieściłam obrazek, który rodzice mogą Wam wydrukować, jeśli macie w domu drukarkę. Jeśli nie, obejrzyjcie go tylko i spróbujcie sami narysować podobne jajeczka, a potem je pokolorujcie.

 

Kończymy na dzisiaj.  Do zobaczenia!

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

Monika Mirecka

 

25.02.2021 godz. 12.30-13.00

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny

 1. Rozgrzewka rytmiczna z klaskaniem (załącznik), polecenia w nagraniu.   

 2. Powtarzamy słowa piosenki:

I. Przyszła zima biała, śniegiem posypała

    Zamroziła wodę staw przykryła lodem

 ref. Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.
        Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

II. Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony,

     mamy pusto w brzuszku. Dajcie nam okruszków!

 ref. Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

        Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

III. Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik

      Białej, mroźnej zimy nie boję się wcale
 ref. Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

        Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

3.Śpiewamy piosenkę: 

https://www.youtube.com/watch?v=GjT0n7cPpxE

 4. Zabawa ruchowa: Jadę, jadę-polecenia w treści piosenki      

 

5. Taniec przyklejaniec: zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo i wykonujcie polecenia z nagrania.


"Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec"-poruszacie bioderkami, rączki na bioderkach, a potem przyklejacie, to co wymienione w piosence i tak przyklejeni obracacie się w kółko:

-rączki (przyklejacie dłonie do dłoni rodziców)
-łokcie
-brzuszki
-palce (np sklejacie palce wskazujące)
-plecy

 

6. Relaks. Kładziecie się na podłodze, zamykacie oczy, kładziecie rączki na brzuszku. Nabieracie nosem powietrza, a buzią wypuszczacie. Rączki sprawdzają, czy brzuszek się unosi i opada.

Wystarczą 2 minuty, ale nie ma przeciwwskazań do poleżenia dłużej.

https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc

 

 Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych


 

23.02.2021 godz. 12.30-13.00

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny

 

1. Rozgrzewka rytmiczna (załącznik), polecenia w nagraniu    

 2. Uczymy się słów piosenki:

I. Przyszła zima biała, śniegiem posypała

    Zamroziła wodę staw przykryła lodem

 ref. Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.
        Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

II. Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony,

     mamy pusto w brzuszku. Dajcie nam okruszków!

 ref. Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

        Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

III. Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik

      Białej, mroźnej zimy nie boję się wcale
 ref. Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

        Tupu tup po śniegu.
         Dzyń, dzyń na sankach.
         Skrzypu skrzyp na mrozie,
         lepimy bałwanka.

 

 3.Śpiewamy piosenkę: 

https://www.youtube.com/watch?v=GjT0n7cPpxE

4. Zabawa ruchowa: Biegamy na paluszkach, zatrzymujemy się nieruchomo, na słowo "stop".

 5. Taniec przyklejaniec: zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo i wykonujcie polecenia z nagrania.

"Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec"-poruszacie bioderkami, rączki na bioderkach, a potem przyklejacie, to co wymienione w piosence i tak przyklejeni obracacie się w kółko:

-rączki (przyklejacie dłonie do dłoni rodziców)
-łokcie
-brzuszki
-palce (np sklejacie palce wskazujące)
-plecy 

6. Relaks. Kładziecie się na podłodze, zamykacie oczy, nabieracie nosem powietrza, a buzią wypuszczacie.

Wystarczą 2 minuty, ale nie ma przeciwwskazań do poleżenia dłużej.

https://www.youtube.com/watch?v=Gc4tVgc1-tY

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.