Godło Polski

propozycje dla 5-6 latków

23.03.2020r.

Dzień dobry,


Dzisiejsze spotkanie rozpoczniemy od gamy, którą dobrze znamy.
Zaczynamy!

1.   DO RE MI FA SOL LA SI DO      


      DO SI LA SOL FA MI RE DO

2. Zaczynamy rozgrzewkę  



3. Teraz czas na piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=LFPthrmErcY

Pewnie znacie już całą? :D Muszę pomyśleć o nowej...ale jeszcze w tym tygodniu "szlifujemy" tę o maszerującej wiośnie.

3. Dzisiaj poznamy FLET, a nawet dwa :D
Jeden znacie z przedszkola, nazywa się flet prosty i powstał z prostej fujarki, którą dawno, dawno temu strugano samodzielnie. Jest to drewniana rurka, pusta w środku, z wydrążonymi dziurkami. Dmuchamy w tę rurkę, a żeby dźwięk sie zmienił, zakrywamy, lub odkrywamy palcami dziurki.
   
Drugi, powinien być fletem krzywym, skoro ten pierwszy jest prosty, prawda? :D Jednak nie. Nazywa się FLET POPRZECZNY i wykonany jest z metalu. Nie dmucha się w niego na wprost, tylko ustawia bokiem. Zobaczcie:
                                            

5.A teraz prezentacja dźwięku. Tym razem, przedstawiam flet w muzyce rozrywkowej :D Na pewno znacie ten utwór...
https://www.youtube.com/watch?v=zKTS95KOrOI

Na następnej rytmice jeszcze wrócimy do tego instrumentu, a na koniec zajęć takie zadanie:

6. Obrazek z załącznika. Znajdź 4 różnice. Obrazek można wydrukować jeśli jest taka możliwość i pokolorować.




Dziękuję za dzisiejsze spotkanie. 

Monika Mirecka

 

18.03.2020r.

Dzień dobry,

jaki mamy piękny, wiosenny dzień. Aż chce się śpiewać!

1. Powtórzenie piosenki 
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

dzisiaj uczymy się II zwrotki. 

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony

2. Zaśpiewamy jeszcze raz, razem z podkładem muzycznym, ale będziemy przy piosence trochę się ruszać.
I, II i III zwrotka-stoimy w miejscu, rączki na biodrach, poruszamy biodrami w lewo i w prawo. Kiedy zaczyna się refren, zaczynamy maszerować, z rękami na biodrach. na słowa "lecą i śpiewają" unosimy obie ręce nad głowę i machamy, opuszczamy ręce i dalej maszerujemy, kiedy usłyszymy " w ręku trzyma kwiat" , zatrzymujemy się, unosimy jedną rączkę w górę i machamy "kwiatem"

3. Siadamy wygodnie po turecku i staramy się wyklaskać rytm z początku  I zwrotki. Chodzi o taki rytm:

Wol-no, wol-no, szybko, szybko, wol-no. Tam-da-le-ko (cztery wolne klaśnięcia) gdzie-wy-so-ka (4 szybsze klaśnięcia) sos-na (dwa wolne klaśnięcia). Nie klaszczemy dalej, tylko powtarzamy jeszcze raz, dla ułatwienia powtarzając słowa piosenki: Tam- da-le-ko, gdzie-wy-so-ka, sos-na. Próbujemy w kółko ten sam fragment, kilka razy. Udało się? :D No ja myślę, to dla nas bułka z masłem :D 

4.Teraz potrenujemy podskoki z nogi na nogę (melodia w załączniku "podskoki"). Poproście dorosłego, żeby co jakiś czas zatrzymywał nagranie. Wtedy waszym zadaniem jest zatrzymać się i stanąć na jednej nodze jak bocian. I od nowa, podskoki, STOP i zatrzymanie na jednej nodze. Raz na lewej, raz na prawej. Staramy się utrzymać równowagę.


Kończymy :D Ale niedługo się znowu spotkamy. Do widzenia!

 

17.03.2020r.

Szanowni Państwo,

Jeśli znajdziecie Państwo czas (zadania nie będą zbyt czasochłonne), to zapraszam do wspólnej zabawy z dzieckiem, bądź dziećmi i innymi członkami rodziny. Muzyka daje ukojenie i pozwala odwrócić choć na chwilę uwagę od trudnej sytuacji, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy. Dlatego serdecznie zapraszam do pierwszego zadania:

1.Piosenka Maszeruje wiosna

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

i link z melodią i tekstem:

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Zaczynamy od zapoznania dzieci z tekstem pierwszej zwrotki i refrenem. Potem "puszczamy" nagranie i zatrzymujemy po pierwszym refrenie. W ten sam sposób uczymy się kolejnych zwrotek.
Trudno nauczyć się piosenki w jeden dzień, więc zostawiam ją, jako "bazę", będziemy do niej wracać, powtarzać, bawić się w wiosenne zabawy. 

2.Kolejne nagranie, utrwala poznany na rytmice marsz, bieg i podskoki. Proszę, abyście Państwo odtworzyli to dzieciom z następującymi poleceniami: muzyka do maszerowania-wiosna idzie krokiem marszowym po kole (jeśli tylko warunki na to pozwalają i jest to bezpieczne), w trakcie szybszej muzyki (bieg od 0:24), dziecko zamienia się w ptaszka i biega leciutko na paluszkach z rozłożonym do boków rękami-macha skrzydłami. Ostatni element: podskoki (0:34) dziecko wykonuje podskok z nogi na nogę-zamienia się w konika polnego :D Zabawę powtarzamy 3 razy.
https://soundcloud.com/user-956760406/7-nagranie-muzyki-do-marszu


3. Proszę przygotować kredki i papier do rysowania.
Słuchamy Wiosny Vivaldiego, a potem...przenosimy muzykę na papier.
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Chętnie obejrzę prace, które powstaną :D Ciekawe, jaki kolor będzie dominował?

 Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców. Do zobaczenia niebawem

Monika Mirecka rytmiczka

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.