Godło Polski

materiały dla 3-4 latków

03.07.2020r.

Dzień dobry,

to już ostatnia zdalna rytmika, od jutra rozpoczynam urlop.

Mam nadzieję, że spotkamy się we wrześniu osobiście, w naszej sali przy pianinie, gdzie będzie można bawić się przy muzyce "na żywo", bez spoglądania w komputer...

Dziękuję Rodzicom za cierpliwość i częściowe przejęcie obowiązków instruktora. Niestety, zgodnie z wytycznymi MEN - nie można było prowadzić zajęć w innej formie, z dziećmi w wieku przedszkolnym, więc wsparcie i pomoc z Państwa strony była nieoceniona.
Wiem, ile nerwów, czasu i "mistrzostwa" organizacyjnego trzeba było poświęcić i ile to Państwa kosztowało. Po drugiej stronie, w takim samym "amoku" znaleźli się nauczyciele. Na szczęście, to już koniec. 

Życzę Państwu spokoju, oddechu od pracy, a dzieciom słońca i wakacyjnego szaleństwa. 

Sądzę, że wystarczy na koniec wakacyjna piosenka, bez gam i rozgrzewek. 

https://www.youtube.com/watch?v=dMHV1qH_5Ak


 

Ref: Przyszło lato, przyszło lato.

 Co wy na to, co wy na to?

Ja wyjadę na Mazury.

Ja nad morze, albo w góry.

 

I. Wybuduję zamek z piasku.

A ja sobie gdzieś do lasku

pójdę z kimś, a może z nikim.

Po prześliczne borowiki.

Bo ja lubię zbierać grzyby.

A ja wolę łowić ryby

 z moim dziadkiem albo tatą.

 Przez calutkie nawet lato.

Ref: Przyszło lato...

 

 II. Ja pojadę na kajaki,

 żeby obserwować ptaki.

 Będę kąpał się w jeziorze.

 Ja na piasku się położę.

Już od dawne o tym marzę,

że pojadę gdzieś na plażę,

do Szczecina lub gdzieś dalej

bo tam bardziej się opalę.

 Ref: Przyszło lato...

 

III. Będę bawił się latawcem.

 Będę szaleć na huśtawce.

Ja poleżę na hamaku

 i posłucham śpiewu ptaków.

 No bo latem wszystkie ptaki

 robią zawsze rwetes taki,

 że to właśnie dzięki ptakom

wszyscy wiemy, że już lato!


Pozdrawiam serdecznie

Monika Mirecka


 

01.07.2020r.

Dzień dobry,

* Powtarzamy taniec - wywijaniec:
https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU


* Nowa piosenka - mamy już lato i wakacje tuż, tuż:
https://www.youtube.com/watch?v=dMHV1qH_5Ak

* Tekst:

Ref: Przyszło lato, przyszło lato.

 Co wy na to, co wy na to?

Ja wyjadę na Mazury.

Ja nad morze, albo w góry.

I. Wybuduję zamek z piasku.

A ja sobie gdzieś do lasku

pójdę z kimś, a może z nikim.

Po prześliczne borowiki.

Bo ja lubię zbierać grzyby.

A ja wolę łowić ryby

 z moim dziadkiem albo tatą.

 Przez calutkie nawet lato.

Ref: Przyszło lato...

 II. Ja pojadę na kajaki,

 żeby obserwować ptaki.

 Będę kąpał się w jeziorze.

 Ja na piasku się położę.

 Już od dawne o tym marzę,

 że pojadę gdzieś na plażę,

 do Szczecina lub gdzieś dalej

 bo tam bardziej się opalę.

 Ref: Przyszło lato...

III. Będę bawił się latawcem.

 Będę szaleć na huśtawce.

 Ja poleżę na hamaku

 i posłucham śpiewu ptaków.

 No bo latem wszystkie ptaki

 robią zawsze rwetes taki,

 że to właśnie dzięki ptakom

 wszyscy wiemy, że już lato!

*Konik polny, świerszcz i pasikonik. Potraficie odróżnić dźwięki, jakie wydają? Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=7WsV_AWt9AQ


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

29.06.2020r.

Dzień dobry,

* Pamiętacie wesołą rozgrzewkę z powitaniem? Zapraszam-wykonujcie polecenia z filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

* Powtarzamy piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=rop7g4hAG_M

https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=qmIsF0Q4G6M


*Zabawa z klaskaniem:
https://www.youtube.com/watch?v=4S9HVyB5G1Q


*Teraz powtarzamy zabawę, w której ćwiczy tylko głowa:
https://www.youtube.com/watch?v=aNXUJTXBN_Q


* Wysłuchajcie uważnie słów, a potem...zatańczcie zgodnie z poleceniami z piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

26.06.2020r.

Dzień dobry,

* Rozgrzewka z klaskaniem-polecenia w nagraniu  

* Powtórzenie piosenki Hipopotam

1. Wielki, ciężki hipopotam lubi wodę, lubi błoto,
Siedzi w rzece dla ochłody, tylko nos wystawia z wody.

Ref.: Hipo, hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop
Hipo, hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop

2. Uszy małe jak muszelki, za to brzuch jak beczka wielki
Małe oczy wielka paszcza w afrykańskich żyje chaszczach.

Ref.: Hipo, hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop…

3. Krótkie nogi, mały ogon, choć wygląda bardzo srogo
To przywita cię wesoło, kiedy go odwiedzisz w Zoo.

Ref.: Hipo hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop

https://www.youtube.com/watch?v=rop7g4hAG_M

* Powtórzenie piosenki Żyrafa-fa-fa

1. Dziś zagadkę mam dla dzieci.

Posłuchajcie czy zgadniecie.

Szyję aż do nieba ma,

Małą główkę, różki dwa.

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

 

2. Cała w plamki jest i łatki,

Zjada trawę, listki, kwiatki

Jak nazywa się ten zwierz?

Powiedz szybko jeśli wiesz!

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

 
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=qmIsF0Q4G6M

* Taniec przyklejaniec: zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo i wykonujcie polecenia z nagrania. 



"Zatańczymy śmieszny taniec, mały taniec przyklejaniec"- poruszacie bioderkami, rączki na bioderkach, a potem przyklejacie, to co wymienione w piosence i tak przyklejeni obracacie się w kółko:

-rączki (przyklejacie dłonie do dłoni rodziców)
-łokcie
-brzuszki
-palce (np sklejacie palce wskazujące)
-plecy


Pozdrawiam

Monika Mirecka


24.06.2020r.

Dzień dobry,

* Rozgrzewka -Gimnastyka rączek, powtarzacie ruchy pokazane na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=XY6iJrSp43I

* Uczymy się słów Hipopotama:

1. Wielki, ciężki hipopotam lubi wodę, lubi błoto,
Siedzi w rzece dla ochłody, tylko nos wystawia z wody.

Ref.: Hipo, hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop
Hipo, hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop

2. Uszy małe jak muszelki, za to brzuch jak beczka wielki
Małe oczy wielka paszcza w afrykańskich żyje chaszczach.

Ref.: Hipo, hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop…

3. Krótkie nogi, mały ogon, choć wygląda bardzo srogo
To przywita cię wesoło, kiedy go odwiedzisz w Zoo.

Ref.: Hipo hipo, hipopotam, hipopotam, hipo, hop


* Spróbujcie zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=rop7g4hAG_M

* Zabawa ruchowa: przy głośnych dźwiękach chodzicie ciężkim krokiem ( można tupać) - ak hipopotam, kiedy słyszycie ciche dźwięki, kucacie i próbujecie chodzić w kucki - jak mała myszka, która cichutko się skrada.
https://soundcloud.com/user-956760406/4-nagranie-muzyki-g-o-nej?in=user-81833125/sets/mac

* Powtarzacie zabawę z afrykańskim rytmem:
https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

22.06.2020r.

Dzień dobry,

* Rozgrzewka z piosenką i zabawą ruchową (polecenia w nagraniu)
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

* Powtarzamy piosenkę o żyrafie:

1. Dziś zagadkę mam dla dzieci.

Posłuchajcie czy zgadniecie.

Szyję aż do nieba ma,

Małą główkę, różki dwa.

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

 

2. Cała w plamki jest i łatki,

Zjada trawę, listki, kwiatki

Jak nazywa się ten zwierz?

Powiedz szybko jeśli wiesz!

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=qmIsF0Q4G6M


* Mam dla Was nową piosenkę. Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=rop7g4hAG_M

* Zaproście do zabawy rodzica lub rodzeństwo, usiądźcie naprzeciwko siebie i spróbujcie wyklaskać afrykański rytm tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=gy8jyGRUR-8


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

19.06.2020r.

Dzień dobry,

* Piosenka z "ukrytą" gamą do rozśpiewania:
https://www.youtube.com/watch?v=BO2fKqnSxcE


* Uczymy się piosenki o żyrafie:

1. Dziś zagadkę mam dla dzieci.

Posłuchajcie czy zgadniecie.

Szyję aż do nieba ma,

Małą główkę, różki dwa.

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

 

2. Cała w plamki jest i łatki,

Zjada trawę, listki, kwiatki

Jak nazywa się ten zwierz?

Powiedz szybko jeśli wiesz!

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa


* Teraz spróbujemy zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=qmIsF0Q4G6M

Poznaliście piosenkę o żyrafie, a wiecie gdzie żyrafy mieszkają? W naturze, nie w ogrodzie zoologicznym? W Afryce. Posłuchajcie odgłosów zwierząt zamieszkujących Afrykę:
https://www.youtube.com/watch?v=7z1YmPrPhDg


* Zabawa w zwierzątka - zamieniacie się w wymienione w nagraniu zwierzątka. Najtrudniej będzie chyba zamienić się w ślimaka.
https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4


Pozdrawiam

Monika Mirecka


17.06.2020r.

Dzień dobry,

 

* Rozgrzewka i zabawa ruchowa –  polecenia w nagraniu

 https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

 

* Ostatnio zamienialiście się w zwierzęta występujące w piosence "Idziemy do ZOO". Dzisiaj mam dla Was piosenkę o żyrafie, posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=qmIsF0Q4G6M

 

*Tekst piosenki:

1. Dziś zagadkę mam dla dzieci.

Posłuchajcie czy zgadniecie.

Szyję aż do nieba ma,

Małą główkę, różki dwa.

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

 

2. Cała w plamki jest i łatki,

Zjada trawę, listki, kwiatki

Jak nazywa się ten zwierz?

Powiedz szybko jeśli wiesz!

 

Ref.: To żyrafa fa fa fa fa, wysoka jest jak szafa

Żyrafa ra fa fa fa, żyrafa fa fa fa

 

*Filmik o zwierzętach, które można spotkać w ZOO

 https://www.youtube.com/watch?v=FQqBXuAK3OY

 

*Powtórzymy piosenkę" Idziemy do ZOO" -razem z zabawą ruchową:

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

* I na koniec zagadki:

1. Malowany konik w paski.

Jest zwierzęciem afrykańskim.

 

2. Jest dla małej mrówki wielki pod niebiosa.

Dziwoląg, bo trąbę nosi zamiast nosa.

 

3. W afrykańskich krajach żyje.

Długie nogi ma i szyję.

 

4. Mówią, że on chowa głowę w piasku gdy, go strach napotka.

Wszystkim ręczę mocnym słowem, że to tylko plotka.

 

Mam nadzieję, że udało się bez problemu odgadnąć wszystkie zwierzęta.

 

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

15.06.2020r.

Dzień dobry,

*Zaczynamy od rozgrzewki w podskokach   

* Zabawa ruchowa "burza i deszcz"   

Marsz, a kiedy muzyka robi się szybsza i słyszycie cienkie dźwięki – biegacie – uciekacie przed deszczem.
Głośny dźwięk – piorun – zatrzymujecie się bez ruchu i czekacie na tęczę, którą trzeba pokazać podnosząc obie rączki.

* Uczymy się piosenki "Idziemy do Zoo":
ref.

Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

I.W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
W pierwszej klatce małpy skaczą: hop, hop, hop
Za ogony siebie łapią
I na linach się się bujają
W pierwszej klatce małpy skaczą hop, hop, hop
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj
Ciągle skrzeczą, piszczą, wrzeszczą
Daj mi loda, ciastko, żelka
A papugi wciąż gadają: daj, daj, daj...

ref.Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo

II.Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
Bo tak już jest to zrobione
Trąbą piją wodę słonie
Słonie trąbą wodę piją: chlup, chlup, chlup
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi
Nie wiadomo wciąż dlaczego
Humor dopisuje hienom
No a hieny wciąż się śmieją: hi, hi, hi

ref.Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo, zoo, zoo
Idziemy do zoo
Zoo, zoo, zoo


* Spróbujcie zaśpiewać i jednocześnie, oprócz maszerowania przy refrenie, naśladujcie zwierzęta w kolejnych  zwrotkach
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

10.06.2020r.

Dzień dobry,

dzisiaj będzie potrzebna tylko jedna piłka (większa)

* Rozgrzewka. Maszerujecie do przodu- kiedy słyszycie wesołą muzykę, kiedy zmieni się na smutną, maszerujecie do tyłu           

* Weźcie piłkę i zapraszam do zabawy, tak jak ostatnio:

1. Turlanie piłki po podłodze w dowolnych kierunkach:
 

- słowa: „skacze piłka tap tap tap …” – spróbujcie odbijać piłkę od podłogi, na słowo

„tu ją złap, tam ją złap” – trzeba złapać piłkę w ręce

- cz. 2 – rzucanie piłki do siebie, tak by nie spadła na podłogę

- słowa: „skacze piłka tap tap tap …” – tak jak poprzednio

- fragment bez słów – swobodny ruch / taniec z piłką

 

  2. (powtórka) – turlanie piłki tak jak poprzednio lub podrzucanie jej do góry i łapanie w ręce.

https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM
*Tekst piosenki, jeśli mielibyście ochotę pośpiewać w trakcie zabawy:


Kolorową piłkę mam,
małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.

Rzuca Piotruś do Jasia,
a Małgosia do Stasia.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.

Kolorową piłkę mam,
małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap, tap, tap.
Tu ją złap, tam ją złap.

* Mam dla Was jeszcze jedną piosenkę-Idziemy do Zoo :D Wiem, że trochę ją znacie, przypomnimy sobie słowa, a kto nie zna, zacznie od nowa ;) 
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Przy słowach refrenu- "idziemy do Zoo" maszerujecie, a potem, przy kolejnych zwrotkach naśladujecie zwierzęta występujące w piosence. 

Pozdrawiam


Monika Mirecka

 

08.06.2020r.

Dzień dobry,

Dzisiaj do zabawy będą nam potrzebne dwie piłki. Jedna mała-najlepiej do ping-ponga i druga większa. I jeśli macie słomkę do napojów, to też ją przygotujcie.

*Posłuchajcie piosenki i spróbujcie pobawić się tak:

 1. Turlanie piłki po podłodze w dowolnych kierunkach

-słowa: „skacze piłka tap tap tap …” – spróbujcie odbijać piłkę od podłogi, na słowo

„tu ją złap, tam ją złap” trzeba złapać piłkę w ręce.
 

- cz. 2 – rzucanie piłki do siebie, tak by nie spadła na podłogę

- słowa: „skacze piłka tap tap tap …” – tak jak poprzednio

- fragment bez słów – swobodny ruch / taniec z piłką
 

  2.(powtórka) – turlanie piłki tak jak poprzednio lub podrzucanie jej do góry i

łapanie w ręce.
https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM


* Teraz wykorzystamy małą piłeczkę i taką spokojną, znaną Wam muzykę: 
https://www.youtube.com/watch?v=Ars6xnNKpYk

- piłeczkę trzeba położyć na uprzątniętym stole lub na podłodze i przesuwać ją

powietrzem dmuchanym przez słomkę;

- jeśli nabierzecie wprawy, można ułożyć z dwóch sznurków tor, po którym poturla się

dmuchana piłeczka;

- na otworze butelki (bez korka) lub kubeczku odwróconym dnem do góry trzeba

położyć piłeczkę i dmuchając przez słomkę próbować zrzucić piłeczkę.



*Podrzucanie piłeczki-zabawa zręcznościowa. Zobaczcie jak bawią się piłką dzieci na filmie. Spróbujcie powtarzać te ruchy:
https://www.youtube.com/watch?v=j6zA7wgaG4g

* Powtórzenie piosenki Bal na łące:

Kiedy świeci słoneczko

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

 

Dylu, dylu już grają

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę

sapią przy tym troszeczkę.

 

A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Spróbujcie zaśpiewać jeszcze raz z pokazywaniem.


Pozdrawiam

Monika Mirecka


 

05.06.2020r.

Dzień dobry!

* Zaczniemy od zabawy "Jadę, jadę"-film z podpowiedzią ruchową:
https://www.youtube.com/watch?v=aOpEskiyu4A

i wersja audio (proszę nie pobierać, wystarczy nacisnąć play):

https://chomikuj.pl/honda1987/PRZEDSZKOLAKI+-+MATERIA*c5*81Y+DLA+NAUCZYCIELI/Scenariusze+zaj*c4*99*c4*87/Zabawy+muzyczne/11+-+jade+jade,2296486047.mp3(audio)


*Rozśpiewamy się na gamie C-dur   

DO RE MI FA SOL LA SI DO
DO SI LA SOL FA MI RE DO


*Powtarzamy piosenkę Bal na łące:

 

Kiedy świeci słoneczko

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

 

Dylu, dylu już grają

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę

sapią przy tym troszeczkę.

 

A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo


*Spróbujemy teraz nauczyć się "pokazywania" do tej piosenki.

Kiedy świeci słoneczko-unosimy – rączki w górę i przebieramy paluszkami (promienie słońca);

to na łące nad rzeczką – pokazujemy przed sobą łąkę dwoma rękoma;

świerszcze stroją skrzypeczki – "nakręcamy" paluszkami "zegarek" przed sobą, czyli stroimy skrzypce;

do wiosennej poleczki – łapiemy się pod boczki i kołyszemy biodrami;

 

Dylu, dylu już grają – wyciągamy jedną rączkę wyprostowaną, a drugą zgiętą "gramy" po wyprostowanej jak na skrzypcach;

grube bąki śpiewają – przytykamy obie dłonie do ust (tak jak do okrzyku "hop, hooop");

myszki tańczą poleczkę – wystawiamy nóżki na piętę;

sapią przy tym troszeczkę – łapiemy się za brzuszek i "sapiemy", udajemy zmęczenie.

Teraz muzyka zmienia rytm i zaczyna się walczyk:

 

A trzy małe biedronki – dostawiamy i odstawiamy nóżki;

nie chcą tańczyć tej polki – dostawiamy i odstawiamy nóżki;

i czekają na walca – dostawiamy i odstawiamy nóżki;

aby tańczyć na palcach – obracamy się na paluszkach.


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

03.06.2020r.

Dzień dobry,

*Rozśpiewamy się na gamie C-dur   

*Piosenka Bal na łące, uczymy się tekstu:

Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.

*Teraz spróbujcie zaśpiewać :
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

*  Zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo i wykonujcie polecenia z filmu
https://www.youtube.com/watch?v=oRSAXb-do0U


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

01.06.2020r.

Dzień dobry,

*Jako pierwsza będzie wesoła rozgrzewka:

I.-Przywitamy się wesoło - machanie rączką
-zaklaszczemy raz, dwa trzy - trzy klaśnięcia
-przywitamy się wesoło - machanie rączką
-zaklaszczemy ja i ty - wskazujemy palcem na siebie i na mamę, tatę lub rodzeństwo

-Przywitamy się wesoło - ukłon
już tupiemy raz, dwa, trzy - trzy tupnięcia
-przywitamy się wesoło - ukłon
-już tupiemy ja i ty - wskazujemy na siebie i mamę

ref. Hop, hop, dzień dobry - podskoki
witam wszystkich was - rozkładamy szeroko rączki i robimy obrót
cwałujemy jak koniki
już muzyka woła nas - naśladujemy jazdę na koniu, trzymamy lejce w rączkach i uginamy kolana
Skoczna muzyka-cwał po pokoju.

Powtórka od początku

II. Przywitamy się (...)
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

*Zabawa w stracha na wróble. Widzieliście kiedyś takiego stracha? Wiecie do czego służy?

                                                        

Nie tylko do odstraszania wróbli, ale i innych ptaków, na przykład szpaków. Szpaki wyjadają dojrzale owoce, a wróble świeżo wysiane ziarna. Żeby zostało coś dla gospodarza, na polu czy w sadzie ustawia się stracha. Robi się go z kijków, grubych patyków, można owinąć go słomą, żeby był grubszy, zrobić mu słomianą głowę żeby przypominał człowieka. Ubiera się go w kapelusz, spodnie i koszulę, najlepiej porwaną, bo powiewające kawałki materiału, odstraszają ptaki. Ptaki widząc z daleka stracha, myślą, że to człowiek i omijają to miejsce. 

Nasza zabawa przy piosence jest bardzo prosta-najpierw stajecie na jednej nodze, potem na drugiej, rozkładacie ręce na boki i udajecie stracha, a potem fruwacie po pokoju, jak przestraszone wróble.
https://www.youtube.com/watch?v=LUcqwbcNLQo

*Zagadki: 
obejrzyjcie filmik i postarajcie się odpowiedzieć na pytania, oraz wykonać zadania:
https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac

Pod koniec usłyszycie bardzo wesołą piosenkę "Bal na łące". Będziemy się jej uczyć od następnej rytmiki. Posłuchajcie jeszcze raz i postarajcie się wymienić jakie owady występują w piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

* Na zakończenie pokiwamy głowami, znacie już tę zabawę. Siadacie "po turecku", czyli z nóżkami "na kokardkę" i poruszacie ostrożnie główką na tak, tak, lub nie, nie:
https://www.youtube.com/watch?v=pJj1EVg8S_4

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

29.05.2020r.

Dzień dobry,

jesteście gotowi do wspólnej zabawy z rodzicami i rodzeństwem? Przygotowaliście laurkę dla Mamy i Taty?

Jeśli tak, to zaczynamy:

Stajecie wyprostowani ze złączonymi nóżkami, odważnie, jak aktor na scenie. Poproście rodziców o włączenie pierwszej piosenki.

1. Piosenka dla mamy:
https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE

A teraz poproście o włączenie kolejnej.

2. Piosenka dla taty:
https://www.youtube.com/watch?v=JSEdlGYixpg

Teraz występ taneczny

3. Taniec Mai:
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Teraz piękny ukłon i wręczenie rysunków.

4. Dalszy ciąg święta rodziców, to wspólne zabawy. Możecie zrobić "orkiestrę" z łyżek, kubeczków i pokrywek i zagrać do piosenki "Na zielonej polanie"  

5. Zaproście wszystkich do zabawy "Hop, siup, dana, dana"
https://www.youtube.com/watch?v=xqG4XbbmMUg

Mam nadzieję, że występ się udał i że dobrze się wspólnie bawiliście.


Pozdrawiam
Monika Mirecka

 

27.05.2020r.

Dzień dobry,

szykujemy się do występu dla mamy i taty. Może zrobicie występ dla Rodziców w najbliższy piątek? Warto narysować laurkę i zaprosić Rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy.

1. Uczymy się piosenki dla taty-tekst:

I. To nie taty wcale wina, że on wszystko zapomina
dziś zapomniał kupić bułki i kluczyków nie wziął z półki
ref. Tyle ma na głowie tata: obowiązki, dzieci praca
ciągle śpieszy się, gdzieś goni i telefon w kółko dzwoni

II. To nie taty wcale wina, że on wszystko zapomina
w kapciach wyszedł dziś do pracy, tatusiowie są już tacy
ref. Tyle ma na głowie tata...

III. To nie taty wcale wina, że nie zabrał mnie do kina
gdzieś schowały się bilety, z tatą bywa tak niestety
ref. Tyle ma na głowie tata...

2. Teraz próbujecie śpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=JSEdlGYixpg

3. W przerwie śpiewania zatańczcie Taniec Mai:

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

4. Powtórzenie piosenki o mamie:

https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE

5. Wspólna zabawa z rodzicami i rodzeństwem "Hop, siup, dana-dana":

1. Trzymamy się za rączki, kręcimy się jak bączki. /x2

Ref. Hop siup dana dana teraz będzie zmiana /x2

 

2. Trzymamy się pod boczki, robimy duże kroczki. /x2

Ref. Hop siup dana dana teraz będzie zmiana /x2

 

3. Trzymamy się za rączki, skaczemy jak zajączki. /x2

Ref. Hop siup dana dana teraz będzie zmiana /x2

 

3. Trzymamy się za brzuszki, tańczymy jak kaczuszki. /x2

Ref. Hop siup dana dana teraz będzie zmiana /x2

 

4. Tupiemy bucikami, kręcimy bioderkami. /x2


https://www.youtube.com/watch?v=xqG4XbbmMUg

Trzymam za Was kciuki, na pewno występ się uda!

Monika Mirecka

 

25.05.2020r.

Dzień dobry,

1. Rozgrzewka w podskokach    

2. Rozgrzewka strun głosowych - Gama C-dur    

3. Powtórzenie piosenki dla mamy:

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę małpeczkę z podróży.
Długim ogonkiem to zwinne zwierzę
będzie za Ciebie zmywać talerze.

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę wielbłąda z podróży.
Na jego grzbiecie wygodnie siądziesz,
aby do pracy mknąć na wielbłądzie

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę tłum zwierząt z podróży.
Niech wszystkie ze mną mówią to samo,
że bardzo Ciebie kochamy, Mamo.

https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE

4. Wysłuchajcie "Opowieści o żabkach w czerwonych czapkach":

https://www.youtube.com/watch?v=uXfxfNpIKZU

Poproście Rodziców o przeczytanie pytań i spróbujcie na nie odpowiedzieć:

  • Jak nazywały się żabki?
  • Dlaczego postanowiły urządzić bal?
  • Kogo na niego zaprosiły?
  • Jacy goście przyszli?
  • Kto przybył jako ostatni? Dlaczego?
  • Jak przebrały się żabki?
  • Co zobaczył bocian ze swojego gniazda?
  • Dlaczego bocianowi było łatwo odnaleźć żabki?
  • Co poradziła im stara żaba?
  • Dlaczego bocian nie mógł odnaleźć żabek, gdy zrzuciły czerwone ubranka?

5. Zabawa ruchowa         polecenia w nagraniu. Zamieniacie się w żabkę, rybkę i pszczółkę.

6. A na zakończenie-wysłuchajcie piosenki o tacie:

https://www.youtube.com/watch?v=JSEdlGYixpg


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

22.05.2020r.

Dzień dobry,

1. Zaczynamy od rozgrzewki-muzyczne STOP   

2. Powtórzenie piosenki dla mamy, najpierw powtarzamy tekst:

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę małpeczkę z podróży.
Długim ogonkiem to zwinne zwierzę
będzie za Ciebie zmywać talerze.

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę wielbłąda z podróży.
Na jego grzbiecie wygodnie siądziesz,
aby do pracy mknąć na wielbłądzie

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę tłum zwierząt z podróży.
Niech wszystkie ze mną mówią to samo,
że bardzo Ciebie kochamy, Mamo.

3. Teraz próbujemy zaśpiewać:
https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE

4. Teraz połóżcie się na plecach i robimy rowerek, a kiedy muzyka się zatrzymuje, Wasze nóżki też się zatrzymują w górze    

5. Na zakończenie poćwiczymy Taniec Mai:

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

20.05.2020r.

Dzień dobry,

1. Zaczynamy od rozgrzewki w podskokach, przy muzyce z załącznika przeskakujemy z nóżki na nóżkę, jak konik polny.


2. Zbliża się Dzień Mamy, a w czerwcu będzie Dzień Taty. Mam taką propozycję - nauczymy się najpierw piosenki dla mamy, a później dla taty, żebyśmy mieli co zaśpiewać, kiedy będzie ich święto. Bo zrobimy tak, jak w przedszkolu - jednego dnia (pod koniec maja) wystąpimy z programem dla obojga rodziców.
Piosenka dla mamy, posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE

3. Uczymy się tekstu, czyli słów piosenki:

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę małpeczkę z podróży.
Długim ogonkiem to zwinne zwierzę
będzie za Ciebie zmywać talerze.

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę wielbłąda z podróży.
Na jego grzbiecie wygodnie siądziesz,
aby do pracy mknąć na wielbłądzie.

Kochana Mamo, gdy będę duży,
to Ci przywiozę tłum zwierząt z podróży.
Niech wszystkie ze mną mówią to samo,
że bardzo Ciebie kochamy, Mamo.

4. Taniec Mai, też wykorzystamy do naszego występu dla rodziców, nie musicie uczyć się całej piosenki, wystarczy taniec i "pokazywanie" w refrenie, ale jeśli ktoś ma ochotę nauczyć się słów, to oczywiście jak najbardziej może to zrobić

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

5. I jeszcze jeden taniec. Pamiętacie hop siup, dana, dana? Zaproście do pary mamę, tatę lub rodzeństwo. Najpierw tańczycie z podpowiedzią, a za drugim razem spróbujcie zatańczyć tylko z samą muzyką    

https://www.youtube.com/watch?v=TrgP66-KFHA

Pozdrawiam

Monika Mirecka

18.05.2020r.

Dzień dobry,

1. Zaczniemy od rozgrzewki "muzyczne stop". 
-idziemy
-skaczemy
-biegniemy
i oczywiście robimy STOP

2. Rozgrzewka wokalna - powtarzamy gamę C-dur   

DO RE MI FA SOL LA SI DO
DO SI LA SOL FA MI RE DO

3.Powtarzamy piosenkę:

Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają grube bąki
I chrabąszcze dwa.
Ref: Dili, dili, dili, dili  i chrabąszcze dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają chude świerszcze
I komary dwa
Ref: Dili, dili, dili, dili i komary dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Wesoło tańczy Pszczółka Maja
A orkiestra gra
Ref: Dili, dili, dili, dili a orkiestra gra
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

4. Zabawa ruchowa przy nagraniu z załącznika   

Maszerujemy i słuchamy uważnie zmian w muzyce.
-Pierwsze "zakręcą" się bąki na grubych dźwiękach (siadacie na podłodze i obracacie w kółko raz w jedną raz w drugą stronę);
-Drugie, na skocznej muzyce będą podskakiwać koniki polne;
-Trzecia zmiana muzyki to pszczółki, na cienkich dźwiękach-fruwacie (biegacie) machając skrzydełkami;
-Czwarta zmiana, to znowu bąki;
-Piąta zmiana, to motyle - stojąc w miejscu, poruszacie skrzydłami w górę i w dół.

5.Na zakończenie Taniec Mai -szubi dubi du

Mam nadzieję, że udaje się już robić równo z muzyką " a teraz obrót i w gorę ręce i teraz podskok" ?

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

15.05.2020r.

Dzień dobry!

1.Zaczniemy od rozgrzewki: maszerując w miejscu w rytm muzyki, wykonujemy  ruchy pokazane na filmie, czyli: klaskanie, uderzanie w uda, w ręce drugiej osoby, oraz obracamy się robiąc "haczyk"
https://www.youtube.com/watch?v=IqezzQ5lSdk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0EHPG3CZLxdvRgMMsCNYro7xr6I5dXeeIA5i0TOPMZZmJZKaRlUmBRyXc

2.Powtarzamy piosenkę z "orkiestrą":

https://www.youtube.com/watch?v=hIdfxXctgrs

 Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają grube bąki
I chrabąszcze dwa.
Ref: Dili, dili, dili, dili  i chrabąszcze dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają chude świerszcze
I komary dwa
Ref: Dili, dili, dili, dili i komary dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Wesoło tańczy Pszczółka Maja
A orkiestra gra
Ref: Dili, dili, dili, dili a orkiestra gra
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

3. Zagadki. Posłuchajcie i spróbujcie odgadnąć co to za dźwięki:

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

4. Zabawa ruchowa: Pszczółka Maja.

Fruwacie jak pszczółki, kiedy słychać pierwszą zwrotkę (a później kolejne), po słowach "nadchodzi Maja", zatrzymujecie się i wykonujcie polecenia z refrenu:
- a teraz obrót-obracacie się
- i w górę ręce-machacie,
-i teraz podskok-skaczecie kilka razy,
-będziemy śpiewać (...) wystawiacie nóżkę na piętę, raz jedną, raz drugą

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

5. Posłuchajcie. Kto tak pięknie "gra"?

https://www.youtube.com/watch?v=WU57ZdkUk5k

a teraz możecie spojrzeć na ekran. Tak, to konik polny!


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

13.05.2020r.

Dzień dobry!

1. Pamiętacie gimnastykę rączek? Powtarzamy, tym razem z filmikiem i podpowiedzią:
https://www.youtube.com/watch?v=cdLltUIgcr4

2. Powtarzamy piosenkę. Przygotujcie instrumenty, żeby grać podczas I i II refrenu, w III tańczymy:
https://www.youtube.com/watch?v=hIdfxXctgrs

1. Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają grube bąki
I chrabąszcze dwa.

Ref: Dili, dili, dili, dili  i chrabąszcze dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

2. Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają chude świerszcze
I komary dwa

Ref: Dili, dili, dili, dili i komary dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

3. Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Wesoło tańczy Pszczółka Maja
A orkiestra gra

Ref: Dili, dili, dili, dili a orkiestra gra
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

3. Rozgrzewka - cd. Tym razem rozruszamy głowę:
https://www.youtube.com/watch?v=pJj1EVg8S_4

na "tak, tak" kiwamy głową w górę i w dół, na "nie, nie", ruszamy na boki, a na słowa "wesoło kręci się", bardzo ostrożnie zataczamy głową koło. Pamiętajcie, szyja jest bardzo delikatna, więc nie można robić "szalonych kółek" w szybkim tempie, tylko kręcić główką delikatnie.

4. Zabawa z deszczem i burzą, w sam raz na dzisiejszy dzień.        
Marsz, kiedy słyszycie deszczyk, biegacie na paluszkach z "parasolem", odgłos burzy -zatrzymujemy się i nie poruszamy, tęcza - pokazujemy tęczę.



5. Wiecie, jak wygląda trzmiel?
Zobaczcie zdjęcie.                           

Ten owad jest równie pożyteczny co pszczoła, bo przenosi pyłek na swoich nóżkach, z kwiatka na kwiatek. Z takiego zapylonego kwiatka rozwija się owoc. Gdyby zabrakło owadów, kwiat by po prostu przekwitł i nic by z niego nie powstało. Dzięki zapylaniu, czyli przenoszeniu pyłku, mamy owoce czereśni, brzoskwini, moreli, borówki, maliny, truskawki i porzeczki. A z warzyw np.- pomidory, bób i dynię.

A teraz posłuchajcie utworu "Lot trzmiela". Muzyka doskonale obrazuje lot tego owada.
https://www.youtube.com/watch?v=Q3jBhSFZTDM

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

11.05.2020r.

Dzień dobry,

1. zaczynamy od rozgrzewki: potrzebna będzie kierownica, np. pokrywka, której już używaliście do tej zabawy:

 https://chomikuj.pl/wiolettagowacka/przedszkole/piosenki+przedszkolne/11+-+jade+jade,6575076867.mp3(audio)

Bierzemy kierownicę (czyli naszą pokrywkę) i:

-ruszamy wolno, kręcąc kierownicą, przyspieszamy, zwalniamy, zatrzymujemy się (odkładamy pokrywkę);

-zamieniamy się w samolot-rozkładamy szeroko "skrzydła";

-pływamy;

-biegniemy, najpierw wolno, a potem szybciutko;

-maszerujemy.

2. Nowa, wiosenna piosenka, najpierw słuchamy:

https://www.youtube.com/watch?v=hIdfxXctgrs

3. Teraz powtarzamy słowa - mama lub tata czytają tekst, wy powtarzacie:

1. Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają grube bąki
I chrabąszcze dwa.


Ref: Dili, dili, dili, dili  i chrabąszcze dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da


2. Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Do tańca grają chude świerszcze
I komary dwa


Ref: Dili, dili, dili, dili i komary dwa
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da


3. Na zielonej polanie
Dziś wiosenny bal,
Wesoło tańczy pszczółka mają
A orkiestra gra


Ref: Dili, dili, dili, dili a orkiestra gra
Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da

4. Poproście rodziców o dwie łyżki: będą potrzebne do grania przy pierwszym refrenie. Uderzamy "brzuszkami", czyli wypukłymi częściami łyżek, jedna o drugą. W drugim refrenie zmieniamy "instrument", możemy delikatnie stukać łyżeczką w kubek, lub wsypać trochę ryżu, kaszy, grochu do plastikowej butelki i...mamy grzechotkę. W ostatnim refrenie będziemy tańczyć. Pierwsza część: " Dili, dili, dili, dili a orkiestra gra"--wystawiamy nóżkę na piętę, raz jedną, raz drugą. Druga część: "Oj, dili, dili, dili, dili, dili, dili, da"- poruszamy bioderkami w prawo i w lewo.

5.A co słychać na łące:
 https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

 

08.05.2020r.

Dzień dobry,

1. Robimy rozgrzewkę:

dźwięki wesołe-maszerujemy w przód, smutne - idziemy w tył.  

2. Powtarzamy gamę C-dur    

3.Śpiewamy "żabią" piosenkę":

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

My jesteśmy żabki

Mamy cztery łapki

Skaczemy po trawie

Bocian nas nie złapie

 

Ref: Hop, hop, hop

Skaczą żabki w bok

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w przód

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w tył

Hop, hop, hop

Skaczą ile sił

 

My jesteśmy żabki

Po to mamy łapki

By popływać w stawie

I skakać po trawie

 

Ref: Hop, hop, hop

Skaczą żabki w bok

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w przód

Hop, hop, hop

Skaczą żabki w tył

Hop, hop, hop

Skaczą ile sił / x2

4. Zabawa: głowa, ramiona, kolana, pięty.     
5. Bardzo fajna bajka muzyczna do posłuchania. Znacie Tadka Niejadka? Jeśli nie znacie, to posłuchajcie. A...i jeszcze jedno. Pamiętacie lisa łakomczucha? To ten, co lubił wszystko zjadać, zakradał się nawet do kurnika. Czy niejadek, to taka osoba, co lubi jeść, czy może taka, co za jedzeniem nie przepada? Oczywiście, niejadki nie lubią jeść.  I wtedy, może się zdarzyć coś nieoczekiwanego:

https://www.youtube.com/watch?v=klMhH2-rnGE

Pozdrawiam

Monika Mirecka


 

06.05.2020r.

Dzień dobry,

Rozśpiewamy nasze buzie:

1.Gama C dur. Pamiętacie dźwięki do góry i na dół?   
DO RE MI FA SOL LA SI DO
DO SI LA SOL FA MI RE DO

2. Teraz nauczymy się słów naszej piosenki. Powtarzajcie za Rodzicami:

My jesteśmy żabki
Mamy cztery łapki
Skaczemy po trawie
Bocian nas nie złapie

Ref: Hop, hop, hop
Skaczą żabki w bok
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w przód
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w tył
Hop, hop, hop
Skaczą ile sił

My jesteśmy żabki
Po to mamy łapki
By popływać w stawie
I skakać po trawie

Ref: Hop, hop, hop
Skaczą żabki w bok
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w przód
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w tył
Hop, hop, hop
Skaczą ile sił / x2

3. Śpiewamy i skaczemy tak jak ostatnio: w bok, w przód, w tył:

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

4. Zabawa w bociana i żaby.   

Maszerujecie, kiedy słyszycie energiczną marszową muzykę, kiedy jest stop i gruby dźwięk zamienicie się w bociana i stajecie na jednej nodze, później zmiana nogi. Kiedy słyszycie dźwięki skoczne - kucacie i wyskakujecie w górę jak żabka.

5. Na zakończenie, posłuchajcie takich odgłosów:

https://www.youtube.com/watch?v=QepvwP2M0Wc

Żaby, wydają bardzo dziwne dźwięki. Wiecie, jak się nazywa ten głos, które wydają żaby?
To kumkanie, rechotanie, skrzeczenie. Ciekawa jestem, czy Wam się podoba?  Chyba przyjemniejsze dla ucha, są ptasie trele...

Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

04.05.2020r.

Dzień dobry,

mam dla Was nową piosenkę, bardzo wiosenną- o żabkach

1. Słuchamy     

2. A teraz zanim poznacie słowa i nauczycie się śpiewać, spróbujcie wykonywać skoki, zgodnie ze słowami piosenki. Czyli skok w bok, w przód i w tył
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

3.Troszkę odpoczniemy bo przed nami jeszcze sporo ruchu. Połóżcie się na plecach i spokojnie oddychajcie...

https://video.search.yahoo.com/yhs/search?fr=yhs-iba-1&hsimp=yhs-1&hspart=iba&p=odg%C5%82osy+lasu#id=23&vid=89becfce524d9c3642302bc05ad7be9c&action=view

4. Popatrzcie uważnie, co robią dzieci i spróbujcie powtarzać ich ruchy:
https://www.youtube.com/watch?v=Hd1y9YYoWAU


do góry i na dół -rączki w górę i w dół
hop, hop, hop -kołyszemy biodrami
do przodu, do tyłu-wychylamy biodra w przód i w tył
skok, skok, skok-trzy podskoki
kręcimy biodrami-zataczamy kółeczka biodrami
raz, dwa, trzy-trzy klaśnięcia
i trzęsiemy kolanami-ruchy kolan od siebie i do siebie
teraz wszystko powtarzamy, hej! -wyskok w górę

5. A teraz poproście rodzica, żeby odtworzył nagranie z załącznika (żabki) i spróbujcie powtórzyć tę zabawę sami.

Mam nadzieję, że się dobrze bawiliście. 

Monika Mirecka

 

29.04.2020r.

Dzień  dobry,

zaczniemy od rozgrzewki.

1.Wybierzemy się do lasu i będziemy naśladować dzięcioła i kukułkę.      

2. Powtarzamy słowa piosenki o lisku łakomczuszku:

 

I. Idzie lisek do kurnika

Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek

Na śniadanko zjadłby kurkę

Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek

 

Ref: Oj, lisku, lisku

Wracaj już do lasu

Oj, lisku, lisku

Szkoda twego czasu

Oj, lisku, lisku

Kurki wciąż biegają

Oj, lisku, lisku

Sztuczki twoje znają

 

II. Lisek jest spryciarzem wielkim

Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku

Może czasem do kurnika

Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku

 

Ref: Oj, lisku, lisku

Wracaj już do lasu

Oj, lisku, lisku

Szkoda twego czasu

Oj, lisku, lisku

Kurki wciąż biegają

Oj, lisku, lisku

Sztuczki twoje znają

3. A teraz śpiewamy i bawimy się w "liska"
https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4

4. Gimnastyka rączek przy muzyce-spróbujcie powtórzyć ruchy, które są na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=XY6iJrSp43I

5. Bajka muzyczna do obejrzenia i posłuchania:
https://www.youtube.com/watch?v=Rz24eROBoFs&list=PLRm7CMrlXHQ8pZpYJ0IA13Wc1c6plB_WS&index=13

Pozdrawiam serdecznie
bardzo za Wami tęsknię

Monika Mirecka

 

27.04.2020r.

Dzień dobry,

1.Rozgrzewka buzi: śpiewamy gamę   
DO RE MI FA SOL LA SI DO
DO SI LA SOL FA MI RE DO

2.Zatańczymy paluszkowy taniec z pokazywaniem   

3. Powtarzamy piosenkę o lisku:

 

1. Idzie lisek do kurnika

Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek

Na śniadanko zjadłby kurkę

Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek

 

Ref: Oj, lisku, lisku

Wracaj już do lasu

Oj, lisku, lisku

Szkoda twego czasu

Oj, lisku, lisku

Kurki wciąż biegają

Oj, lisku, lisku

Sztuczki twoje znają

 

2. Lisek jest spryciarzem wielkim

Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku

Może czasem do kurnika

Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku

 

Ref: Oj, lisku, lisku

Wracaj już do lasu

Oj, lisku, lisku

Szkoda twego czasu

Oj, lisku, lisku

Kurki wciąż biegają

Oj, lisku, lisku

Sztuczki twoje znają

 

4. Zabawa do piosenki-chodzenie na paluszkach, głaskanie po brzuszkach, tak samo jak na poprzedniej rytmice:


https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4

5.Na zakończenie wycieczka do lasu - wszystkie polecenia w załączniku     


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

24.04.2020r.

Dzień dobry

1.Rozgrzejemy nasze buzie śpiewając gamę:
DO RE MI FA SOL LA SI DO
DO SI LA SOL FA  MI RE DO     

2. Uczymy się słów piosenki Lisek łakomczuszek:

1. Idzie lisek do kurnika
Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek
Na śniadanko zjadłby kurkę
Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek

Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają

2. Lisek jest spryciarzem wielkim
Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku
Może czasem do kurnika
Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku

Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają

3. Zabawa przy piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4

Idzie lisek do kurnika
Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek - chodzimy na paluszkach

Na śniadanko zjadłby kurkę
Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek - okrężnym ruchem gładzimy brzuszek

Oj lisku lisku (...) - podskoki
Kurki wciąż biegają (...) - biegniemy machając skrzydełkami

Lisek jest spryciarzem wielkim
Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku - chodzimy na czworaka wyciągając daleko przed siebie "przednie łapki"

Może czasem do kurnika
Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku - zatrzymujemy się (nadal na czworaka) i obracamy głowę raz w lewo, raz w prawo

Refren - tak jak poprzednio - podskoki, skrzydełka.

 

4.Zabawa szybko-wolno z instrukcją na nagraniu  


Do zobaczenia!

Monika Mirecka

 

22.04.2020r.

Dzień dobry,

1. Zaczynamy  rozgrzewką w podskokach z nogi na nogę.    

2.Teraz zapraszam na wycieczkę do lasu, będziecie zamieniać się w rożne ptaszki, cały opis zabawy jest w nagraniu.            

3. Usiądźcie i posłuchajcie piosenki o Lisku łakomczuszku. Obejrzyjcie filmik i porozmawiajcie z Rodzicami o słowie "łakomczuszek". Wiecie kto to taki? Znacie jakiegoś łakomczucha? A może macie w domu jakieś zwierzątko (pieska, kotka), które jest łakomczuchem?

https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4

4. Teraz będzie zabawa w koguta i lisa.

Na filmie widać było koguta, który pilnuje podwórka i spogląda groźnie na lisa, gdy ten się zakrada do kurek.

Przy głośnej muzyce zamieniacie się w koguta, który chodzi mocnym krokiem, można nawet tupać i grozić paluszkiem, gdy muzyka zmieni się w cichą, zamieniacie się w liska i skradacie się leciutko, drobnym kroczkiem, trzymając paluszek na ustach.

https://soundcloud.com/user-956760406/4-nagranie-muzyki-g-o-nej?in=user-81833125/sets/mac

5. Na zakończenie śpiew ptaków. Posłuchajcie. Każdy gatunek śpiewa inaczej. Jak wybierzecie się na wycieczkę do lasu lub parku, to może uda Wam się rozpoznać głos z filmu?

https://www.youtube.com/watch?v=mimkPNKl5po

 

Pozdrawiam serdecznie

Monika Mirecka

 

20.04.2020r.

Dzień dobry.

 Na początek rozgrzewka     
1. Maszerujemy przy wolnej muzyce, biegniemy przy szybkiej.

2. Powtarzamy piosenkę o kotkach, razem z pokazywaniem:

https://www.youtube.com/watch?v=6pVKA31Ks_U

-uszy
-oczy
-wąsy
-pazurki
-dwie łapki

3. Zabawa "wolno-szybko".    
Kładziemy się na podłodze i robimy rowerek. Szybko lub wolno i zatrzymujemy, kiedy jest przerwa w muzyce.

4. Powtarzamy zabawę "Jadę, jadę, o!":

https://chomikuj.pl/wiolettagowacka/przedszkole/piosenki+przedszkolne/11+-+jade+jade,6575076867.mp3(audio)

-ruszamy wolno, kręcąc kierownicą, przyspieszamy, zwalniamy, zatrzymujemy się;
-zamieniamy się w samolot;
-pływamy;
-biegniemy, najpierw wolno, a potem szybciutko;
-maszerujemy.

5. Relaks.
Dzisiaj się będziemy turlać. Wolniutko, najpierw w jedną, potem w drugą stronę.

https://www.youtube.com/watch?v=ECG26fw1i_c


Pozdrawiam

Monika Mirecka

 

17.04.2020r.

Hop, hop!

Jesteście?


Poproście Rodzica o pokrywkę z kuchni. Może być mała, może być duża, będzie nam potrzebna do zabawy.

1.Powtarzamy piosenkę o kotkach, najpierw "śpiewająco"- dzisiaj z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=6pVKA31Ks_U

2. Teraz śpiewamy z pokazywaniem. Pamiętacie kolejność?
-uszy

-oczy

-wąsy

-pazurki

-dwie łapki

 3. Wiemy, że muzyka może być cienka (inaczej wysoka), lub gruba (czyli niska), może być smutna, lub wesoła. Dzisiaj, sprawdzimy, czy może być szybka albo wolna. Taka zabawa na siedząco do obejrzenia i powtórzenia. Poćwiczymy buzię i rączki, a przy okazji, postaramy się zaobserwować, czy zmienia się tempo.
https://www.youtube.com/watch?v=tiATj2-cLvM&app=desktop

Tekst zabawy:
Jadę, jadę, jadę, jadę , jadę, jadę-o! (kręcimy rączką, tak, jakby był w niej niewidzialny sznureczek)
Jadę, jadę, jadę, jadę , jadę, jadę-co! (przyspieszamy)
Jadę, jadę, jadę, jadę , jadę, jadę-gdzie?
Jadę, jadę, jadę, jadę , zatrzymuję się! (zwalniamy i zatrzymujemy rączkę)

Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-o! (robimy samolot) 
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-co!
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-gdzie?
Lecę, lecę, lecę, lecę, lecę, lecę-zatrzymuję się! (zatrzymujemy się)

Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę-o! (rączki pływają)
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę-co!
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę- gdzie?
Płynę, płynę, płynę, płynę, płynę, płynę-zatrzymuję się!

Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- o! (przebieramy paluszkami w obydwu rękach)
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- co!
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- gdzie?
Biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę, biegnę- zatrzymuję się

Idę, idę, idę, idę ,idę, idę-o! (jedna rączka odwrócona spodem dłoni w górę, w drugiej rączce, przygotowujemy dwa paluszki do spacerowania)
Idę, idę, idę, idę, idę, idę-co!
Idę, idę, idę, idę, idę, idę-gdzie?
Idę, idę, idę, idę, idę, idę-zatrzymuję się!

4. A teraz zrobimy tę zabawę, ale nie na siedząco, tylko wstajemy, bierzemy kierownicę (czyli naszą pokrywkę) i:
-ruszamy wolno, kręcąc kierownicą, przyspieszamy, zwalniamy, zatrzymujemy się (odkładamy pokrywkę);
-zamieniamy się w samolot;
-pływamy;
-biegniemy, najpierw wolno, a potem szybciutko;
-maszerujemy.
(proszę skorzystać z nagrania na "chomiku", bez wysyłania sms-a, jest lepszej jakości i tylko wersja audio)
https://chomikuj.pl/wiolettagowacka/przedszkole/piosenki+przedszkolne/11+-+jade+jade,6575076867.mp3(audio)

5.I co? Udało się zaobserwować, że muzyka może być w wolnym i szybkim tempie? To nie było trudne zadanie i na pewno się wszystkim udało. A teraz chwilę odpoczniemy
-kładziemy się na plecach, obie ręce na brzuszku i słuchając przez minutę, lub dłużej muzyki, oddychamy noskiem. Nasze rączki będą sprawdzały, czy brzuszek się podnosi i opada:
https://www.youtube.com/watch?v=o8GrqUSdzi0


Pozdrawiam serdecznie!

Monika Mirecka

 

15.04.2020r.

Dzień dobry,

1.Zaczniemy od rozgrzewki    

2. Nowa piosenka, której ostatnio słuchaliście, dzisiaj do odsłuchania i pokazywania w trakcie: 
-uszy
-oczy
-wąsy
-pazurki
-dwie łapki

3. Postarajcie się zapamiętać kolejność i teraz zaśpiewać z pokazywaniem. To jest łatwa piosenka, sama wpada w ucho, więc szybko się jej nauczycie. Kiedy jest kołysanka: a-a-a, kotki dwa- robicie z rączek podusię i podkładacie pod policzek, następnie pokazujecie kolejną część ciała.

4. Zabawa "sklep z zabawkami":   
Spacerujemy, a kiedy muzyka zmienia się na grube dźwięki, kręcimy się (siedząc na podłodze), jak bączki. Znowu spacer i kolejne zadanie, to pajacyk. Marsz i następnie kołyszemy lalę lub misia. Idziemy, a kiedy muzyka zaczyna podskakiwać, wtedy skaczemy obunóż jak piłeczka. Dalej spacer i...znowu kręci się bąk. Wstajemy, idziemy dalej i teraz pajacyk, maszerujemy, zatrzymujemy się i kołyszemy w rączkach ulubioną maskotkę, ostatni spacer i muzyka zaprasza nas do zrobienia piłeczki. Uffff.....

5.Relaks
Kładziemy się wygodnie i słuchamy:

https://pixabay.com/pl/videos/pozytywka-karuzela-muzyka-d%C5%BAwi%C4%99k-11543/

Jaka dziwna muzyka...
to jest muzyka z pozytywki, magicznego pudełeczka, na którym tańczy lala, baletnica, miś, czy inna postać. Możecie posłuchać jeszcze raz i obejrzeć film, ta pozytywka, to karuzela z konikami. Dźwięki jak z bajki. Jak spytam, czy grube, czy cienkie, to jaka będzie
odpowiedź?

Brawo! Cienkie, czyli inaczej mówiąc wysokie. A może macie w domu pozytywkę?  Ciekawe, czy wszystkie grają taką "cienką" muzykę.
Jeśli nie macie, z pomocą Rodzica, poszukajcie innej melodii z pozytywki w internecie.

Do zobaczenia!

Monika Mirecka

 

08.04.2020r.

Dzień dobry,

1. Słuchamy i próbujemy śpiewać
 https://www.youtube.com/watch?v=NBQGuOfgGSU

2. W przysłowiu "kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata"- zawarte są dwa słowa o zupełnie przeciwnym znaczeniu: ZIMA - LATO Przeciwieństwa (kontrasty) można wpleść do zabawy. 
Powiedzcie przysłowie "kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata":
-wolno i szybko
-cicho i głośno
-wysokim (cieniutkim) głosem i niskim (grubym) głosem
-wesoło i smutno

3.Taka też bywa muzyka – wolna i szybka, cicha i głośna, wesoła i smutna, czasem słychać instrumenty, które brzmią wysoko (cienko), innym razem odzywają się te, które grają nisko (grubo). Posłuchajcie, tu muzyka cieniutka (wystarczy do 0.59)
https://www.youtube.com/watch?v=5uqjsYoPx-4

a tutaj? (do 0.30)

https://www.youtube.com/watch?v=CBMxD0_v5UA

Brawo! Gruba, a nawet bardzo. 

A teraz zadanie, w którym będziemy różnicować wesoło i smutno.


4. Maszerujemy w przód-kiedy słychać wesołą muzyką. Kiedy zmienia się w smutną-próbujemy maszerować do tyłu.


5. A teraz zapraszam na wycieczkę do szkoły muzycznej, gdzie poznacie rożne instrumenty:

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w


Pozdrawiam serdecznie


Monika Mirecka

 

06.04.2020r.

Dzień dobry,

mam dla Was nową piosenkę:

I. https://www.youtube.com/watch?v=NBQGuOfgGSU

II. Tekst:

1. Pójdę do kurnika

   poproszę kokoszkę

   może podaruje

   białych jajek troszkę.

 

Ref: Ko ko ko dam ci dam,

        białych jajek dużo mam.

        Ko ko ko weź je weź,

        tylko je ostrożnie nieś.

 

2.Na Wielkanoc wiosną 

   zwyczaje są znane, 

   że się z jajek 

   robi jajka malowane.

 

Ref: Ko ko ko dam ci dam,

        białych jajek dużo mam.

        Ko ko ko weź je weź,

        tylko je ostrożnie nieś. 

 

3. A z tych jajek zrobię

   przepiękne pisanki,

   na jednej stokrotki,

   na drugiej sasanki. 

 

Ref: Czerwień tu, błękit tam, 

       z pisankami koszyk mam. 

       Pytasz mnie czy ci dam? 

       Lepiej je pomaluj sam. 

 

4. Na trzeciej kropeczki,

    na czwartej różyczka 

   Teraz wszystkie razem 

   włożę do koszyczka.

 

 Ref: Czerwień tu, błękit tam, 

        z pisankami koszyk mam. 

        Pytasz mnie czy ci dam? 

        Lepiej je pomaluj sam.

Piosenka do słuchania i rozmowy o świątecznych zwyczajach. Oczywiście można nauczyć się śpiewać, nie jest trudna, tylko długa i ma za każdym razem innym refren.

 III. Teraz postarajcie się narysować, to co usłyszeliście w piosence. Może kurkę, a może koszyczek z jajkami-pisankami? A może chcecie tylko pokolorować? 

 


IV. Powtarzamy taniec - pokazywaniec

V. Taniec kurcząt w skorupkach. Posłuchajcie. Prawda, że muzyka doskonale o tym opowiada i "widzimy" te malutkie kurczaczki? Można się do tej muzyki pobawić, biegać jak kurczaczki, dziobać ziarenka i obracać dookoła.
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

Pozdrawiam


Monika Mirecka

 

03.04.2020r.

Dzień dobry,

zaczniemy od powtórzenia piosenki o cyferkach i zdrowym jedzeniu:

1.https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

I. Jeden dwa i trzy, mama, tata śpi.
   Cztery, pięć i sześć - ja chciałbym coś zjeść!
   Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć, kosz owoców dziadek niesie
   Zaraz wszystkie zjem, zaraz wszystkie zjem!

II. Ja cyferki znam, liczyć umiem sam
    Mogę zliczyć u biedronki, na skrzydełkach czarne kropki
    ja cyferki znam, liczyć umiem sam!

III. Jeden, dwa i trzy, mama, tata śpi.
     Cztery, pięć i sześć-chcę owoce jeść!
     Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć, kosz owoców dziadek niesie
     Zaraz wszystkie zjem, zaraz wszystkie zjem!

IV Ja cyferki znam, liczyć umiem sam
    Mogę zliczyć u biedronki, na skrzydełkach czarne kropki
    ja cyferki znam, liczyć umiem sam!

2. Teraz zabawa ruchowa "Deszczyk, burza, słoneczko"
Maszerujemy, kiedy muzyka zmienia się na szybką, biegamy z uniesioną w górę parasolką - uciekamy przed deszczem.
Kiedy usłyszymy piorun (gruby dźwięk), zatrzymujemy się i czekamy na słoneczko (cienkie dźwięki) - pokazujemy obiema rączkami koło. Nad głową.

3.Ćwiczenie słuchowe "wesoło-smutno"

Kiedy słyszysz wesołą muzyczkę, wystawiasz stopę na piętę do przodu i chowasz (wystaw, schowaj, wystaw, schowaj), jeśli potrafisz podskakiwać z nóżki na nóżkę, możesz podskakiwać po całym pokoju. Kiedy muzyka zmienia się w smutną, łapiesz się za bioderka i kołyszesz na boczki. I od początku: wesoło-wystawiasz nóżki, lub podskakujesz, smutno-kołyszesz się na boki z rączkami na biodrach.

4. A teraz zabawa w STOP!  
Ciekawe, kto potrafi się szybko zatrzymać? I się nie poruszać? Próbujemy?

I.  Marsz i STOP!
II. Skaczemy obunóż i  STOP!
III. Biegniemy i STOP!

I co, udało się?  Brawo!
Zabawę można powtórzyć 3-4 razy.

5. Relaks.
Kładziemy się na podłodze i słuchamy muzyki. Wystarczą dwie minuty, oczywiście, można relaksować się dłużej  

https://www.youtube.com/watch?v=Ew_NlBZsM2E

Pozdrawiam!

Monika Mirecka

 

01.04.2020r.

Dzień dobry,


czy udało się Wam stworzyć własną orkiestrę? Mam nadzieje, że było przy tym dużo zabawy.

1.Dzisiaj  będzie nowa poważna piosenka. Poważna, bo o prawdziwym liczeniu i o zdrowym jedzeniu, posłuchajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

2. Uczymy się tekstu: (prosimy mamę o pomoc w czytaniu po kawałku)

I. Jeden dwa i trzy, mama, tata śpi.
  Cztery, pięć i sześć-ja chciałbym coś zjeść!
  Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć, kosz owoców dziadek niesie
  Zaraz wszystkie zjem, zaraz wszystkie zjem!

II. Ja cyferki znam, liczyć umiem sam
   Mogę zliczyć u biedronki, na skrzydełkach czarne kropki
   ja cyferki znam, liczyć umiem sam!

III. Jeden, dwa i trzy, mama, tata śpi.
   Cztery, pięć i sześć-chcę owoce jeść!
   Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć, kosz owoców dziadek niesie
   Zaraz wszystkie zjem, zaraz wszystkie zjem!

IV. Ja cyferki znam, liczyć umiem sam
    Mogę zliczyć u biedronki, na skrzydełkach czarne kropki
    ja cyferki znam, liczyć umiem sam!

3. A teraz już bez śpiewania liczymy z pomocą mamy swoje paluszki...jeden, dwa (...) dziesięć. Super!
Ciekawe, czy mama, ma tyle samo? Policzcie proszę...

4. Skoro mowa o paluszkach, to przypomnimy sobie naszą "śpiewankę" z rytmiki.

Spróbujcie zrobić przedstawienie dla mamy, taty, albo brata.
Pokazujemy paluszek, brzuszek, rączki, oczka, buzię, ząbki, jeszcze raz brzuszek, nóżki. Na pewno pamiętacie! To co...śpiewamy? 

5. A teraz siadamy. Ale nie będziemy odpoczywać. Zrobimy taniec na siedząco.
Popatrzcie co robią dzieci: wyciągają przed siebie jedną rączkę, potem drugą, potem rączki krzyżują, kołyszą się na boczki,klaszczą i uderzają rączkami w kolanka. Spróbujcie zatańczyć na siedząco.
https://www.youtube.com/watch?v=1KAbfSicHdU

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście.

Do zobaczenia!

Monika Mirecka

 

30.03.2020r.

Dzień dobry!

Dzisiaj zrobimy małą orkiestrę. Ale skąd wziąć instrumenty?! Poproście rodziców o dwie łyżki i kubek i zaproście do zabawy mamę lub tatę, albo rodzeństwo. Siadamy naprzeciwko siebie i zaczynamy!

1. W pierwszej zwrotce gramy na łyżkach, uderzając jedną o drugą od strony grubego brzuszka, a na słowa "teraz tobie pograć dam", przekazujemy łyżki drugiej osobie, która gra w drugiej zwrotce. W trzeciej zwrotce potrzebna jest tylko jedna łyżka, którą uderzamy delikatnie o kubek i nasze instrumenty, przekazujemy temu, kto z nami gra w orkiestrze. Możemy spróbować teraz grać inaczej...Uderzamy tylko na słowa bam bam bam. (załącznik "ładnie gram")

2. Teraz będzie nam potrzebna mała łyżeczka i dwie szklanki (szklane kubeczki, słoiki lub kieliszki) poproście o pomoc dorosłych. Trzeba do jednego naczynia nalać dużo wody, a do drugiego malutko.
Uderzamy łyżeczką raz jeden, raz drugi "instrument". Czy dźwięki są takie same, czy się różnią? Czy jeden dźwięk jest wyższy (cieńszy), a drugi niższy? (grubszy) BRAWO! Jeśli ta zabawa wam się podobała, możemy zrobić jeszcze jeden muzyczny eksperyment. Z pomocą rodziców oczywiście.

3.Potrzebny będzie duży  kieliszek wypełniony wodą do połowy. Spróbujcie przejechać paluszkiem bo jego brzegu (rancie). Nic nie słychać? To teraz jedną rączką trzymamy nóżkę kieliszka (musi stać na płaskiej powierzchni) , a w drugiej rączce moczymy palce w wodzie i próbujemy potrzeć kieliszek po brzegu mokrym paluszkiem...

Próbujemy kilka razy, dociskając dość mocno paluszki. Jeśli nam nie wychodzi, prosimy o pomoc rodzica. I co? Udało się? Teraz na pewno słychać wodną muzykę. Możemy sprawdzić, czy dźwięki się różnią, kiedy dolejemy jeszcze wody i kieliszek będzie pełny.

4. A teraz zapraszam do misiowej zabawy. 
Spacerujemy po podłodze na "czterech łapkach" (gruba muzyka), wspinamy się na drzewo kiedy muzyka wędruję w górę, następnie wybieramy miód raz jedną, raz drugą rączką, a kiedy usłyszymy pszczoły uciekamy (na dwóch nóżkach) do domku.

5. Na koniec do posłuchania, a dla chętnych również narysowania kolejne spotkanie ze zwierzętami w muzyce. Dzisiaj będą koguty i kury.
https://www.youtube.com/watch?v=lEd7Ovt4cWE

Do zobaczenia!

Monika Mirecka

 

27.03.2020r.

Dzień dobry!
Dzisiaj zaczniemy od zagadek muzycznych

1. Znana wszystkim piosenka "wlazł kotek", odgadnąć trzeba różnice, to nie jest łatwe zadanie, ale próbujcie. Odpowiedzi są na nagraniu, bo to początek naszych zagadek. Jak się wprawicie, będą zagadki bez podpowiedzi  :D    

2. Powtarzamy taniec "Kręcą się kółeczka"  

Kręcą się kółeczka, póki gra poleczka
Kręcą się kółeczka póki polka gra (dziecko z rodzicem, bratem, siostrą lub misiem, biorą się za ręce,
chodzą w kółko)
 Teraz ukłon aż po pas (kłaniamy się sobie)
 Piękny ukłon jeszcze raz (ponowny ukłon) jeśli tańczymy z misiem, odkładamy go.
 Klaśnij raz (klaśnięcie w dłonie)
 Tupnij dwa (pojedyncze tupnięcie nogą)
 I zrób obrót tralala (obrót naokoło własnej osi)
 Klaśnij raz (klaśnięcie w dłonie)
 Tupnij dwa (tupnięcie nogą)
 Skoczna polka hop sa sa (na „hop sa sa” trzy podskoki obunóż)
Następnie powtarzamy taniec zmieniając kierunek – „kółeczko” kręci się w drugą stronę.


3. Melodia wesoła i smutna do posłuchania (wesoły kotek maszeruje/podskakuje, smutny kotek robi smutną minkę, udaje, że płacze).      


Kiedy będziecie już dobrze wiedzieć, w którym miejscu jest wesoło, a w którym smutno, można pobawić się tak:
Marsz (lub jeśli dziecko potrafi, podskoki z nóżki na nóżkę) podczas muzyki wesołej, gdy następuje zmiana, na smutną. dziecko zatrzymuje się i udaje, że płacze. (kilka powtórzeń-muz.w załączniku)

4. Muzyka do słuchania i pobudzania wyobraźni:

Wiecie co to jest akwarium i co się w nim znajduje? (rozmowa z rodzicem)

A teraz posłuchajcie tego utworu i jeśli tylko macie ochotę, możecie wziąć kredki i namalować kolorowe rybki, rośliny podwodne i to, co podpowie Wam wyobraźnia.

https://www.youtube.com/watch?v=a4lmvXYRfa4

Do zobaczenia!
Monika Mirecka

 

25.03.2020r.

Dzień dobry,
 
1. Powtarzamy naszą piosenkę z układem ruchowym
 
 
 
2. Teraz pomaszerujemy 
 
3. Piosenka do odsłuchania - "Kręcą się kółeczka" - i do zatańczenia w domu.
Można zaprosić kogoś bliskiego albo zatańczyć z ulubioną przytulanką   
 
Kręcą się kółeczka, póki gra poleczka
Kręcą się kółeczka póki polka gra (dziecko z rodzicem, bratem, siostrą lub misiem, biorą się za ręce,
chodzą w kółko)
Teraz ukłon aż po pas (kłaniamy się sobie)
Piękny ukłon jeszcze raz (ponowny ukłon) jeśli tańczymy z misiem, odkładamy go.
Klaśnij raz (klaśnięcie w dłonie)
Tupnij dwa (pojedyncze tupnięcie nogą)
I zrób obrót tralala (obrót naokoło własnej osi)
Klaśnij raz (klaśnięcie w dłonie)
Tupnij dwa (tupnięcie nogą)
Skoczna polka hop sa sa (na "hop sa sa" trzy podskoki obunóż)
Następnie powtarzamy taniec zmieniając kierunek - "kółeczko" kręci się w drugą stronę.
 
4.Ćwiczenie relaksacyjne: (proszę wyciszyć przy 0:56, jeśli dziecko ma ochotę posłuchać dłużej w tej pozycji, nie ma przeciwwskazań ;) )
leżąc na pleckach słuchamy muzyki. Nabieramy powietrza noskiem, a wypuszczamy buzią. Wolno, bez pośpiechu, w swoim tempie...
 
 
 
Do zobaczenia!
 
Monika Mirecka

 

23.03.2020r.

Dzień dobry,

1. Uczymy się III zwrotki piosenki Pobudka:

Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.

2. Mała rozgrzewka: marsz, marsz na piętach, bieganie  


3. A teraz pora na zaśpiewanie całej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

4. Zagadki muzyczne  

Dziękuję za spotkanie, do zobaczenia!

Monika Mirecka

 

 20.03.2020r.

Dzień dobry,

dzisiaj uczymy się II zwrotki piosenki o wiośnie:

1.
Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!

Powtarzamy I i II zwrotkę wraz z refrenem.

2.Dodajemy ruch, który opracowaliśmy na poprzednich zajęciach do zwrotki I i uczymy się "pokazywania" w II zwrotce

Jak się żaden z was nie ruszy-grożenie paluszkiem
powyciągam was za uszy-udajemy, ze wyciągamy kwiatki z ziemi
Łapcie buty łapcie kapcie-udajemy, że łapiemy coś w powietrzu
nie ziewajcie! I nie chrapcie -przykładamy obie dłonie do prawego, a potem lewego policzka, jak przy zasypianiu

refren-bieganie na paluszkach między grządkami. 

3. Słuchamy nagrania do 1:55 (oczywiście można słuchać do końca, jeśli dziecko się nie znudzi)


https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs

warto porozmawiać o tej muzyce, czy jest skoczna (tu proszę podać przykład: "jak piłeczka", "jak konik polny" i poskakać z dzieckiem), czy raczej spokojna, łagodna, bardziej jak kołysanka, jak płynące chmurki, jak lecące ptaki (można się wspólnie pokołysać). A może dziecko samo potrafi to określić? Choć jest to trudne zadanie i dopiero tego się uczymy. :D

4.Odtwarzamy muzykę ponownie, prosimy, żeby dziecko zamieniło się w ptaszka i  biegło delikatnie na paluszkach, z rozłożonymi "skrzydłami" (do 0:35), następnie prosimy (tu zmienia się muzyka), żeby kucnęło i powolutku "wyrastało spod ziemi jak kwiat) do 1:0. Bo "ptaszek wypuścił z łapek nasionka, a teraz wyrasta z nich roślina".1:0 Tu znowu wracają "ptaszki", aż do 1:28, gdzie po kucnięciu, wyrastają nowe kwiatki.
1:55 tu można zaproponować dziecku improwizację bez narzucania ruchu, czyli "zatańcz tak jak czujesz, jak potrafisz". Każda forma wyrażenia muzyki ruchem jest dobra i poprawna. Pilnujemy tylko, żeby "zgadzała się"z charakterem utworu, w tym wypadku łagodnym bez podskoków, czy tupania. Chodzi o to, żeby umysł i ciało zintegrowały się z dźwiękami, a że jest to utwór o właściwościach wyciszających, idealnie nadaje się na zakończenie zajęć.


Mam nadzieję, że i Rodzice choć trochę się zrelaksowali...

Pozdrawiam i do następnego spotkania!

Monika Mirecka

 

18.03.2020r.

Dzień dobry,

piękna wiosna za oknem, a ja zapraszam na drugie spotkanie z rytmiką.

Proszę o przygotowanie kubka, łyżki, kredek i kartki papieru.

1.Zaczniemy od powtórzenia piosenki Pobudka z ogródka, nadal ćwiczymy I zwrotkę i refren

https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

A teraz spróbujemy zinscenizować słowa piosenki:

Wiosna rano z łóżka wstała-przeciągamy się
Halo kwiatki-zawołała- przykładamy dłoń do policzka żeby nas lepiej było słychać
Czemu jeszcze w ziemi tkwicie? -łapiemy się pod boczki
Może wreszcie się zbudzicie?- tupnięcie nóżką i groźna minka :D 

refren-bieganie na paluszkach między grządkami.

Słuchamy pozostałych zwrotek, próbujemy podśpiewywać, a refren śpiewamy odważnie, bo już go znamy.

I jak? Wyszło fantastycznie, prawda? :D 

To teraz zadanie nr 2
Pamiętamy z poprzednich zajęć, że muzyka może być głośna lub cicha.
Poszukamy teraz w naszym mieszkaniu różnych "instrumentów". Zaczniemy od podłogi. 
Stukamy paluszkami w podłogę 
Stukamy kredką w podłogę -to jest zdecydowanie głośniejsze, prawda?
Stukamy kredką w kubek
Stukamy łyżką w kubek-Oooo, to jest wyjątkowo mocny dźwięk!
Za zgodą mamy, można wypróbować inne "instrumenty". Może drzwi, a może...kaloryfer?


3. Powtórzenie zabawy w ciche i głośne zwierzątka. Dzisiaj możemy zamienić się w coś innego :D
Przy głośnej muzyce idziemy mocnym krokiem, przy cichej-skradamy się
https://soundcloud.com/user-956760406/4-nagranie-muzyki-g-o-nej?in=user-81833125/sets/mac


4.Siadamy,"nakręcamy" uszy do słuchania, a w tym czasie dorosły puszcza nam taką muzykę:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

słuchamy uważnie. To jest Wiosna, taki tytuł ma ten utwór. Słychać, że to wiosna, wszystko budzi się do życia, rozkwitają kwiaty
śpiewają ptaki, robi się zielono dookoła.
To teraz posłuchamy jeszcze raz, a w trakcie narysujemy to, co nam się z tym utworem skojarzyło. 
Ciekawe, jakich kolorów użyjemy? :D Czy będzie dużo czarnego?! A może brązowego? Chyba nie :D


Kończymy na dzisiaj. Ale spotkamy się pojutrze. Już szykuję dla Was nowe zadania!


 

17.03.2020r.

Jeśli znajdziecie Państwo czas (zadania nie będą zbyt czasochłonne), to zapraszam do wspólnej zabawy z dzieckiem, bądź dziećmi i innymi członkami rodziny. Muzyka daje ukojenie i pozwala odwrócić choć na chwilę uwagę od trudnej sytuacji, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy. Dlatego serdecznie zapraszam do pierwszego zadania:

1.Piosenka Pobudka z ogródka https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco

Słuchamy wspólnie piosenki. Proszę o wytłumaczenie dzieciom, co to jest "pobudka", z doświadczenia wiem, że śpiewają zazwyczaj "kogutka" :D Przy okazji, można się pobawić tak: dziecko zasypia, a mama (tato, babcia, brat) robi pobudkę cichą (łaskotki, głaskanie) lub głośną (klaskanie, tupanie itp). Kołysanka do spanka ;) https://www.youtube.com/watch?v=QOYZuDzph9I

2. Czytamy dziecku po kawałku tekst pierwszej zwrotki i prosimy, żeby dziecko powtarzało po nas. Potem czas na refren (też po kawałku) i wreszcie odtworzenie muzyki i wspólne śpiewanie. Nie nauczymy się naraz całej piosenki, więc będzie nam towarzyszyć przy następnych spotkaniach. 
Tekst:
1. Wiosna rano z łóżka wstała.
- Halo, kwiatki! - zawołała.
- Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Powtarzam jeszcze raz!

2. Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!

Ref. Pobudka! Pobudka!...

3. Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.

Ref. Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka! Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka! Czas wracać do ogródka!

2. https://soundcloud.com/user-956760406/4-nagranie-muzyki-g-o-nej?in=user-81833125/sets/mac  Odtwarzamy melodię tylko do 0:37 (żeby dziecko się nie znudziło) i pytamy, czy coś się zmieniło. Trzylatek, może mieć jeszcze problem ze zróżnicowaniem dynamiki, więc podpowiadamy, że najpierw jest głośno, potem ta sama melodia jest grana ciszej. Zadajemy pytanie jakie zwierzątko jest duże i porusza się ciężkim krokiem, a które jest malutkie i porusza się cichutko. Wyznaczamy dziecku następujące zadanie: Puszczamy całość i prosimy, żeby dziecko maszerowało po obwodzie koła.  Zamienia się w wybrane przez siebie zwierzątko, w zależności od zasłyszanej muzyki (kot i myszka, słoń i zajączek itp) Kiedy melodia jest głośna, dziecko maszeruje wyraźnie zaznaczając każdy krok (tupanie), kiedy melodia zmienia się na cichą, dziecko stąpa na paluszkach, skrada się po cichutku. Jeśli nie ma możliwości, żeby dziecko poruszało się po pokoju (brak miejsca, stojące sprzęty), zamieniamy marsz na klaskanie i uderzanie w kolanka. 


 Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców. Do zobaczenia niebawem

Monika Mirecka rytmiczka

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.