Godło Polski

lekcje dla 6-latków

gr.IV (6-latki)

 

13.04.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny

  

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę.

1. Rozgrzewka z gimnastyką. Słuchajcie poleceń z nagrania (załącznik-pogodne ćwiczenia)

 

2. Rozśpiewamy się na gamie C-dur          

3. Powtarzamy kroki tańca koziorajka:

    

Piekło dziewczę piekło placek posypało piernikiem - podajecie dwie ręce w parze i chodzicie dookoła, na słowa: pier-ni-kiem, zatrzymujecie się i trzy razy wytupujecie.

Podawało Jasieńkowi do stajenki okienkiem - idziecie w drugą stronę, na słowa o-kien-kiem, trzy tupnięcia.

La la la la lalalala la la - wystawianie nogi na piętę z jednoczesnym klaskaniem.

Refren-sama muzyka - robicie "haczyk" z drogą osobą z pary, czyli wsuwacie prawą rękę, pod prawą rękę swojego partnera i poruszacie się dookoła w podskokach.

 

4. Zabawa ruchowa z gimnastyką "Do góry i na dół" (załącznik) Pamiętajcie, że najpierw jest przygrywka, a melodia rozpoczyna się od 0.14 w nagraniu.

  

Do góry i na dół - unosimy ręce w górę, opuszczamy i kucamy
w bok, w bok, w bok - 3 "kroki" w bok w przysiadzie
Do przodu, do tyłu - stojąc wypinamy brzuch, wypinamy pupę
skok, skok, skok - trzy podskoki
Kręcimy biodrami - kołysanie na boki
raz, dwa, trzy - trzy klaśnięcia
i trzęsiemy kolanami - łapiemy się dłońmi za kolana i energicznie poruszamy kolanami na boki
teraz wszystko powtarzamy. Hej! - obrót, wyskok.

 

 5.Powtarzamy piosenkę "Lipka"(załącznik):   

Z tamtej strony jeziora
Stoi lipka zielona

A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają
A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają

Nie byli to ptaszkowie
Tylko trzej braciszkowie

Co się spierali o jedną dziewczynę
Który ci ją dostanie
Co się spierali o jedną dziewczynę
Który ci ją dostanie

Jeden mówi: „Tyś moja"
Drugi mówi: „Jak Bóg da"

A trzeci mówi: „Moja najmilejsza
Czemu Tyś mi taka smutna"
A trzeci mówi: „Moja najmilejsza
Czemu Tyś mi taka smutna"

Jakże nie mam smutna być
Za starego każą iść

Czasu niewiele jeszcze dwie niedziele
Mogę miły z Tobą być
Czasu niewiele jeszcze dwie niedziele
Mogę miły z Tobą być

Z tamtej strony jeziora
Stoi lipka zielona

A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają
A na tej lipce na tej zielonieńkiej
Trzej ptaszkowie śpiewają

 

6.Zabawa ruchowa: "ciała kształt"

https://www.youtube.com/watch?v=BSJRibmiG0o

 

W zabawie będziecie zamieniać się w:

 żółwia (poruszacie się na czworakach w baaaaaaardzo wolnym tempie);

 kraba (dalej na czworakach, ale zdecydowanie szybciej niż żółw);

 kangura (podskoki obunóż);

 konia (galop noga za nogą).

 

Kiedy jest refren "wszyscy posiadamy ciała kształt", śpiewacie wraz z nagraniem. 

  

 7. Relaks - kładziecie się na podłodze i oddychając spokojnie, relaksujecie przy muzyce:

 https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE

 

 Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

  Monika Mirecka


08.04.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę.

 

 1.Rozgrzewka z klaskaniem. Słuchajcie poleceń z nagrania   


 2. Rozśpiewamy się na gamie C-dur       

  

 3.Powtarzamy nową piosenkę (zał. Mariackie Hejnały).

    

 I. Hej! Na krakowskim rynku /maki i powoje / bis Chłopcy i dziewczęta malowane stroje / bis

ref. Ten Lajkonik, Nasz Lajkonik po Krakowie ciągle goni Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj, kraj Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj! 

II. Hej! Na krakowskim rynku /gołębie wzleciały / bis Słychać jak tam grają mariackie hejnały / bis

ref. Ten Lajkonik, Nasz Lajkonik po Krakowie ciągle goni Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj, kraj Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj! 

 

4.Trenujemy krok dostawny bokiem (czyli noga do nogi) i krok "noga goni nogę" (galop w przód)

 https://www.youtube.com/watch?v=6swHd3QclRE

 

 5. Obejrzyjcie tę piosenkę wraz z tańcem w wykonaniu zespołu ludowego. Jeśli jakieś figury szczególnie się Wam spodobają, nie widzę przeciwwskazań, do przeniesienia ich na naszą rytmikę. Ale to będzie możliwe, jak spotkamy się w przedszkolu, "na żywo". I poćwiczymy. 

 https://www.youtube.com/watch?v=h9eD1X1RBV8

 

  5. Uczymy się tańczyć Koziorajkę (załącznik). Zaproście kogoś do pary, może być dorosły, a może być to Wasze rodzeństwo.

Kroki tańca:

Piekło dziewczę piekło placek posypało piernikiem - podajecie dwie ręce w parze i chodzicie dookoła, na słowa: pier-ni-kiem, zatrzymujecie się i trzy razy wytupujecie.

Podawało Jasieńkowi do stajenki okienkiem - idziecie w drugą stronę, na słowa o-kien-kiem, trzy tupnięcia.

La la la la lalalala la la- wystawianie nogi na piętę z jednoczesnym klaskaniem.

Refren - sama muzyka - robicie "haczyk" z osobą z pary, czyli wsuwacie prawą rękę, pod prawą rękę swojego partnera i poruszacie się dookoła w podskokach.

 

6. Skoro jesteśmy w klimatach ludowych, to proszę, żebyście obejrzeli teledysk i wysłuchali jeszcze jednej piosenki. Niektórzy ja znają. To "Lipka".

 https://www.youtube.com/watch?v=IsUxZC9dUgo

Niech nie zmyli Was powolna przygrywka, piosenka jest żywiołowa, choć w mollowej tonacji (czyli smutnej). Pamiętacie? Rozmawialiśmy o tym podczas rytmiki, piosenka może być "smutna", ale mieć szybkie tempo i myli nam się z wesołą. Ale zaręczam, że jest to tonacja moll, nie dur.

 

  Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

  Monika Mirecka


06.04.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

 zapraszam na rytmikę.

 

1. Rozśpiewamy się na gamie C-dur     

 

 2. Mam dla Was nową piosenkę, posłuchajcie (zał. Mariackie Hejnały).  

 

Jestem ciekawa, czy słyszeliście kiedyś o Lajkoniku?

Lajkonik, to nazwa ludowej zabawy, która pochodzi z Krakowa. Bohaterem zabawy, jest przebrany w orientalny strój mężczyzna, który porusza się (cwałuje) na drewnianym koniu, przystrojonym w kolorowe materiały i wstążki. Jego zadaniem jest przemierzyć tradycyjny szlak spod Zwierzyńca (kiedyś była to wieś pod Krakowem, obecnie jest to jedna z dzielnic miasta), do samego Rynku Głównego. Zabawie towarzyszą grajkowie, należący do ludowej kapeli, oraz orszak przebranych w ludowe stroje "włóczków". Któż to są ci włóczkowie? W dawnych czasach, zajmowali się pracą, która polegała na transportowaniu różnych towarów drogą wodną, czyli rzeką. Inna, bardziej znana nazwa, to flisacy. Legenda powiada, że właśnie zwierzynieccy włóczkowie obronili Kraków przed Tatarami. Zaczaili się nocą w zaroślach nad Wisłą i zasnęli. Kiedy zorientowali się, że nieopodal brzegu pojawili się Tatarzy, napadli na nich z ciężkimi wiosłami i rozgromili ich. A na pamiątkę tego wydarzenia, mamy ludową zabawę "Lajkonik". 

 

3. Uczymy się tekstu piosenki:

I. Hej! Na krakowskim rynku /maki i powoje / bis
   Chłopcy i dziewczęta malowane stroje / bis

ref.  Ten Lajkonik, Nasz Lajkonik po Krakowie ciągle goni
      Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj, kraj
      Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj! 

II. Hej! Na krakowskim rynku /gołębie wzleciały / bis
    Słychać jak tam grają mariackie hejnały / bis

ref. Ten Lajkonik, Nasz Lajkonik po Krakowie ciągle goni
 
     Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj, kraj
      Lajkoniku laj, laj poprzez cały kraj! 

 

4. Potrenujemy krok dostawny bokiem (czyli noga do nogi) i krok "noga goni nogę", czyli stopa, za stopą, poruszacie się w przód. Ruszajcie! Możecie zmieniać ruch, raz noga do nogi, raz noga za nogą, raz w prawo, raz w lewo.

https://www.youtube.com/watch?v=6swHd3QclRE

5. Posłuchajcie Koziorajki. Prosta piosenka, ale oprócz śpiewania, będziemy też tańczyć. Na kolejnej rytmice.

    

6. Relaks (załącznik-odpoczywamy)   

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

Monika Mirecka


01.04.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę.

 

1.Spiewamy gamę C-dur            

2.Rozgrzewka z klaskaniem. Będziecie maszerować (podskakiwać, biegać, chodzić do tyłu), kiedy muzyka się zatrzyma, wysłuchacie rytmu, który trzeba będzie wyklaskać (lub wytupać)

3. Powtarzamy tekst świątecznej piosenki:

Wesoła pisanka

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie,
Wokół stołu się krzątają mamusie,
Wszyscy poważni są tego ranka,
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka

Ref.
Święta, święta biją dzwony,
Każdy dzwon jak roztańczony,
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

Szynka mruga z okrągłego półmiska,
Tatuś chętnie by z radości zagwizdał,
Wszyscy poważni są tego ranka,
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref.
Święta, święta biją dzwony,
Każdy dzwon jak roztańczony,
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

 

4. Teraz zaśpiewamy, odtwarzając piosenkę z załącznika   

 

5. Znana Wam z rytmiki zabawa: "Ręce do góry hop, sa, sa". Wykonujecie polecenia z nagrania.

 6. Przypomnimy sobie słowa piosenki: "Farby, pędzel"

 I.

Farby, pędzel i kosz jajek narysuję stos pisanek.
/I baranek i wędzonka i gotowa już święconka/ x2 

ref:
Bo już są święta, święta wielkanocne
są też pisanki, baranki, zajączki
jest tata, mama i młodsza siostrzyczka
wszyscy zerkają razem do koszyczka (bis x2 cały ref.)

II.
Lany, lany poniedziałek mokra Kasia mokry Janek
/chłopcy pędzą z sikawkami biegną tak za dziewczynkami/ x2

 

ref:
Bo już są święta, święta wielkanocne
są też pisanki, baranki, zajączki
jest tata, mama i młodsza siostrzyczka
wszyscy zerkają razem do koszyczka (bis x2 cały ref.)

 

7. Relaks-słuchamy muzyki leżąc na plecach. Nosem wciągamy, a buzią wypuszczamy powietrze.   

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 

Życzę Wszystkim Wesołych Świąt!

 Monika Mirecka


 

30.03.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

Dzień dobry,

zapraszam na rytmikę.

1. Jako pierwsza, będzie rozgrzewka z powitaniem, znana Wam z zajęć zdalnych (załącznik). Wykonujecie polecenia z nagrania.

2. Powtarzamy świąteczną piosenkę - zaczniemy od tekstu:

 

Wesoła pisanka

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie,
Wokół stołu się krzątają mamusie,
Wszyscy poważni są tego ranka,
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref.
Święta, święta biją dzwony,
Każdy dzwon jak roztańczony,
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

Szynka mruga z okrągłego półmiska,
Tatuś chętnie by z radości zagwizdał,
Wszyscy poważni są tego ranka,
Niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref.
Święta, święta biją dzwony,
Każdy dzwon jak roztańczony,
Tańczy, tańczy każdy dzwon,
Bim, bam, bom, bim, bam, bom.

 

3. Teraz zaśpiewamy, odtwarzając piosenkę z załącznika   

 

4. Polonez   

 

Nie macie możliwości zatańczenia układu, bo potrzebnych jest kilka par, ale możecie zaprosić rodzica (rodzeństwo) i pokazać: jak pogłębia się krok na "raz" i jak wyglądają "zwykłe" kroki na "dwa" i "trzy". W ten sposób, powtórzycie sobie krok podstawowy, który- przypominam -, ważny jest przez cały czas, niezależnie od tego, czy robimy tunel, czy kółeczka. Spróbujcie zatańczyć w parze z rodzicem lub samodzielnie, licząc: "raz, dwa, trzy", pamiętajcie o lekkim ugięciu kolana na "raz".

Odnośnie poloneza - kilka ciekawostek historycznych. To, że jest to taniec narodowy, to wiecie z rytmiki. Ale skąd się wziął i jakie były jego początki? Pochodzi z Polski, ale nazwę zapożyczono z języka francuskiego "la polonaise". Nazwa francuska, oznacza po prostu "polski ". Czyli my mamy taniec o nazwie polonez, a Francuzi, nazywają go tańcem polskim. Jest uznawany za najstarszy taniec narodowy, który wywodzi się z tańców ludowych, ale jest wersją szlachetną, uroczystą. Początkowo, tańczyli go sami mężczyźni, później, dołączyły kobiety. Dawniej, tańczono go na dworach królewskich i dworkach magnackich. Rozpoczynano tym tańcem bale. Obecnie, wykonuje się go na uroczystościach o podniosłym charakterze, na studniówkach (kiedy młodzież kończy naukę w szkole) i na przedszkolnych występach najstarszej grupy, która żegna się z przedszkolem. Istotnym elementem był i jest nadal strój, w który ubrani są tańczący, najczęściej, nawiązujący do stroju szlacheckiego.

 

 

5. Na zakończenie, mam dla Was układ ruchowy do "Wiosny" A. Vivaldiego (opracowanie: A. Gniewosz). Posłuchajcie uważnie (załącznik), a następnie, przy muzyce, spróbujcie wykonać następujące polecenia, podane w kolejności, w jakiej zmienia się muzyka:

*Początek ( temat wiosny) Forte (głośno) – miarowe klaskanie Piano (cicho) – miarowe klepanie o kolana na stojąco.

* Fragment z motywem naśladującym śpiew ptaków - dłońmi naśladujemy dzióbki śpiewających ptaków (do kciuka zbliżamy i oddalamy pozostałe złączone palce), imitując „rozmowę” dwóch ptaków, ptaki mogą również "fruwać". Składacie dłonie jedną na drugą, przebieracie palcami i unosicie ręce w górę, potem opuszczacie w dół.

*Temat wiosny - miarowe klaskanie

* Fragment z cichymi, szybkimi dźwiękami: „kołyszą się drzewa” Stoicie w lekkim rozkroku, kołysząc się z nogi na nogę na boki, ręce uniesione nad głową naśladują kołyszące się gałęzie

* Temat wiosny - miarowe klaskanie

*Fragment o burzliwym przebiegu (orkiestra i solo skrzypiec) „Wieje wiosenny wiatr” Improwizacja ruchowa naśladująca wiatr (wykonujecie dowolny, ale gwałtowny ruch)

* Temat wiosny - miarowe klaskanie

*Fragment z motywem naśladującym śpiew ptaków. Tak jak wcześniej - dłońmi naśladujemy dzióbki śpiewających ptaków lub fruwanie.

* Temat wiosny - miarowe klaskanie

* „Kołyszą się drzewa” – solo skrzypiec (stoimy w lekkim rozkroku, kołysząc się z nogi na nogę na boki, ręce uniesione nad głową naśladują kołyszące się gałęzie)

*Temat wiosny (forte – miarowe klaskanie, piano – klepanie o kolana).

 

6. Przypomnimy sobie słowa piosenki: "Farby, pędzel"

 

Farby, pędzel i kosz jajek, narysuję stos pisanek.
/I baranek i wędzonka i gotowa już święconka/ x2 

ref:
Bo już są święta, święta wielkanocne
są też pisanki, baranki, zajączki
jest tata, mama i młodsza siostrzyczka
wszyscy zerkają razem do koszyczka bis x2 cały ref.

2.
Lany, lany poniedziałek, mokra Kasia, mokry Janek
/chłopcy pędzą z sikawkami biegną tak za dziewczynkami/ x2

 

ref:
Bo już są święta, święta wielkanocne
są też pisanki, baranki, zajączki
jest tata, mama i młodsza siostrzyczka
wszyscy zerkają razem do koszyczka bis x2 cały ref.

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 

Do zobaczenia, na kolejnej zdalnej rytmice!

Monika Mirecka


 

25.02.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

1. Rozgrzewka  "Muzyczne stop"    

 

2. Rozśpiewamy się na gamie (załącznik)    

 

3. Powtarzamy piosenkę o zimie:

https://www.youtube.com/watch?v=2UQcPaF-Wfo

 

4. Powtórzenie słów:

Ref. Proszę Pana, proszę Pana, proszę Pana, ulepmy razem bałwana!
Tyle śniegu napadało, że możemy z niego śmiało - trzy kule utoczyć, dolepić nos, oczy, żeby rano wszystkich bałwan zaskoczył. 

I. Kiedy śnieg jest, bo jest zima, ja nie mogę się powstrzymać i bałwana zaraz lepię, bo z bałwanem zimą lepiej.

Ref. Proszę Pana, proszę Pana, proszę Pana(...)

II. Taki bałwan na trawniku w białym śnieżnym kaftaniku, z marchewkowym śmiesznym nosem, jest zabawny, więc ja proszę:

Ref. Proszę Pana, proszę Pana, proszę Pana (...)

III. Bez bałwana trawnik biały, taki jakiś osowiały, bez bałwana nie ma zimy… No już dobrze, już – lepimy!

IV. Proszę spojrzeć, warto było! Bałwanowi dobrze tu jest, on tak się uśmiecha miło, jakby mówił nam…  - Dziękuję!

 

5.Powtarzamy Taniec-Połamaniec:

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Ref.

Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy.

Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!

Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami

Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!

Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!

Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!

 

Ręka, ręka, do boku, do boku

Daszek, daszek - tuż przy oku!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Ręka, ręka, na ramię, na ramię

Druga ręka, druga ręka -  na kolanie!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Ręka, ręka, na głowie, na głowie

Prawe ucho łapiesz moje a ja twoje!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Kolano, kolano, do góry, do góry

Prawa ręka, prawa ręka, łapie chmury!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!

Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!



6. Zabawa z rytmem "Bim bom"-polecenia na górnym pasku filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA

 

 Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

 

 

23.02.2021 godz. 14.00-14.30

Zaprezentowany scenariusz jest propozycją do pracy w domu i podlega modyfikacji przez rodzica/opiekuna prawnego. Bezpieczne i higieniczne warunki do pracy z dzieckiem w domu zapewnia rodzic/opiekun prawny.

 

1. Rozgrzewka muzyczna         

2. Rozśpiewamy się na gamie      

 3. Posłuchajcie piosenki o zimie:

https://www.youtube.com/watch?v=2UQcPaF-Wfo

 

 4. Uczymy się słów:

Ref. Proszę Pana, proszę Pana, proszę Pana, ulepmy razem bałwana!
Tyle śniegu napadało, że możemy z niego śmiało - trzy kule utoczyć, dolepić nos, oczy, żeby rano wszystkich bałwan zaskoczył. 

I. Kiedy śnieg jest, bo jest zima, ja nie mogę się powstrzymać i bałwana zaraz lepię, bo z bałwanem zimą lepiej.

Ref. Proszę Pana, proszę Pana, proszę Pana(...)

II. Taki bałwan na trawniku w białym śnieżnym kaftaniku, z marchewkowym śmiesznym nosem, jest zabawny, więc ja proszę:

Ref. Proszę Pana, proszę Pana, proszę Pana (...)

III. Bez bałwana trawnik biały, taki jakiś osowiały, bez bałwana nie ma zimy… No już dobrze, już – lepimy!

IV. Proszę spojrzeć, warto było! Bałwanowi dobrze tu jest, on tak się uśmiecha miło, jakby mówił nam…  - Dziękuję!

 

5. Powtarzamy Taniec-Połamaniec:
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Gdybyście chcieli tańczyć i śpiewać dodaję tekst:

Ref.

Moja lewa noga tańczy, moja prawa noga tańczy.

Moja lewa ręka tańczy i prawa ręka też!

Zakręćmy bioderkami, kołyszmy ramionami

Zakręćmy bioderkami, a teraz podskok hej!

Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!

Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!

 

Ręka, ręka, do boku, do boku

Daszek, daszek - tuż przy oku!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Ręka, ręka, na ramię, na ramię

Druga ręka, druga ręka -  na kolanie!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Ręka, ręka, na głowie, na głowie

Prawe ucho łapiesz moje a ja twoje!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Kolano, kolano, do góry, do góry

Prawa ręka, prawa ręka, łapie chmury!

 

Ref. Moja lewa  ……..
 

Wszyscy razem, w koło! Raz i dwa wesoło!

Tańczą mali, tańczą duzi i nawet tańczy pies!


6. Relaksacja: połóżcie się wygodnie na plecach. Nos nabiera powietrze, buzia wypuszcza. (2-3 minuty)

https://www.youtube.com/watch?v=8KujGcZ5f7U

 

Zaproponowane materiały z internetu, służą wyłącznie do celów dydaktycznych.

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.