Godło Polski

Plan na kolejny tydzień

Pracujemy na komplecie ćwiczeń edukacyjnych „Planeta dzieci” ( Części 1, 2, 3, 4; Liczę; Piszę i czytam;  Wyprawka; Kodowanie). WSiP, Wydanie I (2020).

Do diagnozy dojrzałości szkolnej wykorzystujemy karty „Diagnoza gotowości szkolnej”. WSiP, Wydanie III (2020)

Wstępna diagnoza gotowości szkolnej została przeprowadzona w październiku 2020. Informacje wraz z wynikami diagnozy zostały przekazane rodzicom do końca października 2020 r.

Końcowa diagnoza gotowości szkolnej planowana jest na kwiecień 2020 roku.

Rodzice, którzy chcą otrzymać informacje o gotowości dziecka do szkoły przed 30 kwietnia proszeni są o kontakt z nauczycielkami grupy co najmniej na 2 tygodnie wcześniej.

***************************

 

TEMATY TYGODNIOWE ZREALIZOWANE W GRUPIE „0” W ROKU SZKOLNYM 2020/2021.

 

Styczeń 2021

Szanowni Państwo, Rodzice „zerówkowiczów”.

Chciałyśmy przygotować wystąpienie naszych dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka. Ponieważ nie możemy przyjąć gości w przedszkolu powstał plan nagrania występów  – to byłby taki prezent od nas dla babć i dziadków. W zeszłym tygodniu te dzieci, które chodziły w ferie do przedszkola uczyły się na rytmice 2 piosenek dla babci i dziadka oraz tańca. W tym tygodniu mieliśmy je powtarzać i nauczyć wszystkie dzieci. Od wczorajszego poniedziałku zaczęliśmy przygotowywać przedstawienie wiersza J. Tuwima „Rzepka”. Wszystkie te nasze plany pokrzyżowało zamknięcie przedszkola, ale nie poddajemy się. Po powrocie zostanie nam do 21 stycznia całe trzy dni. W tym czasie zrobimy upominki – niespodzianki, które babcie i dziadkowie dostaną w dniu Ich święta. Maksymalnie do końca stycznia będziemy kontynuować nasze plany związane z występami i ich nagraniem. Sądzimy, że na początku lutego adresaci będą mogli zobaczyć prezent główny - przedszkolne przedstawienie. Liczymy oczywiście na wyrozumiałość i zrozumienie sytuacji przez babcie i dziadków J.

Jeżeli ktoś z Państwa chce i może poćwiczyć z dzieckiem tekst „Rzepki” lub piosenek to serdecznie zachęcamy do takich aktywności. Słowa piosenek i linki do wykonań będą zamieszczane na stronie przedszkola przez naszą rytmiczkę. Tekst „Rzepki” można znaleźć np.: na stronie wierszykidladzieci.pl . Przypominamy, że dzieci ( również poważni „zerówkowicze”) najlepiej uczą się w zabawie – „Rzepkę” można mówić na zmianę, fragmentami (raz rodzic, raz dziecko), można dopowiadać tekst fragmentami wersów („zasadził dziadek ….. rzepkę w ogrodzie”) można słuchać podczas jazdy samochodem itd. Można ułatwić zapamiętywanie kolejnych postaci i zrobić „ściągawkę” (jak to dobrze, że nie jesteśmy w szkoleJ) – dziecko może narysować je „po kolei”. Można je wyciąć i przykleić do słomki do soku i animować podczas mówienia wiersza. Gdy dziecko już zna tekst na pamięć można żartować i np.: zmieniać słowa, zapominać ich, przekręcać. Mówić grubym, cienkim głosem, głośno lub cicho. Warto, by dziecko dobrze poznało tekst i, jeżeli to możliwe nauczyło się go na pamięć. Po powrocie do przedszkola, podczas działań teatralnych będziemy pracować nad inscenizacją z podziałem na role, śpiewaniem piosenek. Znając nasze dzieci uda się też przypomnieć i nauczyć tańca – niespodzianki.

Na stronie przedszkola w zakładce „zerówka” będą też zamieszczane propozycje aktywności z dziećmi. Zachęcamy do realizacji. Przypominamy, że korzystnie z nich nie jest obligatoryjne.

 

Pozdrawiamy ciepło – Magda Korsak, Beata Roman

 

GRUDZIEŃ

  1. Ulubione zajęcia.
  2. Zimne dni.
  3. Idą Święta.
  4. Worek z prezentami.
  5. Żegnamy Stary Rok.

KSIĄZKA MIESIĄCA: Chatka Puchaaka” A. A. Milne (kontynuacja).

 

WPROWADZONE LITERY: O, A, M, T, L, I, D, E, U, K, Y

WPROWADZONE CYFRY I ZNAKI MATEMATYCZNE:

1, 2, 3, 4, 5    <, =. >


LISTOPAD

  1. Jesień pod lupą.
  2. Koszyk pani Jesieni.
  3. Skarby jesieni.
  4. Moje hobby.

         KSIĄZKA MIESIĄCA: Chatka Puchatka” A. A. Milne


 

PAŹDZIERNIK

  1. Dawno temu – rycerskie czasy…
  2. Drzewo.
  3. Mądra głowa.
  4. Jestem bezpieczny.

KSIĄZKA MIESIĄCA „Bajki filozoficzne” M. Piquemol.

 

 

WRZESIEŃ

  1. Dzień dobry przedszkole.
  2. Co słychać?
  3. W naszym ogrodzie.
  4. Co już potrafię?
  5. Ptaki.

KSIĄŻKA MIESIĄCA: „Emil ze Smalandii”, „Lotta z ulicy Awanturników” A. Lindgren


 

 

 

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.