12.01.2021r.
Szanowni Państwo,
Znaleźliśmy się Wszyscy w dość zaskakującej sytuacji nagłego zamknięcia placówki. Korzystając ze strony internetowej przedszkola uznałyśmy, że skorzystamy z tej formy kontaktu z Państwem.
Obok różnych działań wynikających z cotygodniowego planu pracy, chciałybyśmy poinformować o tym, że wraz z Państwa Dziećmi przygotowujemy występ z Okazji Dnia Babci i Dziadka. Ponieważ nie możemy zaprosić Babć i Dziadków do przedszkola i zorganizować poczęstunku oraz pokazać naszego ważnego miejsca, które tworzymy wspólnie w związku z tym powstał plan nagrania występów – to byłby taki prezent od nas dla babć i dziadków.
Dzieci uczęszczające w ostatnich dniach do przedszkola już znają treść wiersza i piosenki. Dzieci obecne w ostatnim czasie w przedszkolu bardzo szybko opanowały treści, a My Jesteśmy z Nich bardzo dumne. W tym tygodniu mieliśmy je jeszcze powtarzać.
Niestety wszystkie nasze plany pokrzyżowało zamknięcie przedszkola i nie jesteśmy w stanie przekazać treści wierszy i piosenki Państwu do ewentualnego powtórzenia (można ew. zapytać dzieci) tak by dzieci nieobecne w ostatnim czasie, mogły sobie powtórzyć wraz z rodzicami.
Możemy jedynie zapewnić Państwa i dzieci, że po powrocie do przedszkola wspólnie będziemy się przygotowywać do występu i w momencie w którym uznamy, że jesteśmy gotowi nagrać nasz występ, wtedy dopiero to zrobimy. Podejmiemy decyzję wszyscy wspólnie.
Po powrocie do przedszkola zajmiemy się wykonaniem upominków niespodzianek, które babcie i dziadkowie dostaną w dniu Ich święta. Do końca stycznia będziemy kontynuować nasze plany związane z występami i ich nagraniem chyba, że dzieci podejmą inną decyzję, ale o tym będziemy informować na bieżąco.
Liczymy na wyrozumiałość i zrozumienie sytuacji.
Dodatkowo na stronie przedszkola w zakładce grupy III – „Domowe przedszkole - pomysły” będą też zamieszczane propozycje aktywności z dziećmi. Zachęcamy do realizacji. Przypominamy, że korzystnie z nich nie jest obligatoryjne. Dzieci z naszej grupy na co dzień potrzebują dużo przestrzeni do eksploracji w związku z tym nasze propozycje aktywności będą w dużej mierze skupione na pomysłach spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Pozdrawiamy Serdecznie Państwa i Dzieci równocześnie przesyłamy dobrą energię.
Elżbieta Radwańska i Magdalena Berdak
04.01.-15.01.2021r.
„WITAMY NOWY ROK”
- Dni tygodnia:
- Przypominamy, utrwalamy nazwy.
- Przeliczamy ile dni ma tydzień i ile tygodni jest w miesiącu.
- Ile dni ma rok 2021 - zabawa słowna utrwalająca znajomość kolejnych dni tygodnia.
- Miesiące:
- Wymieniamy, porządkujemy, przeliczamy, dopasowujemy miesiące do pór roku.
- Pory roku:
- Zastanawiamy się, dyskutujemy – co jest charakterystyczne dla danej pory roku.
- Malujemy do utworów muzycznych /muzyka klasyczna/ „Cztery pory roku” A. Vivaldi.
-
Dopasowanie charakterystycznych cech atmosferycznych do odpowiednich pór roku.
Ważne wydarzenia: Przygotowujemy się do Dnia Babci i Dziadka - przygotowujemy prezenty, wiersze, piosenki.
- Nowy rok:
- Wprowadzenie poj. nowej liczby.
- Poznanie sposobów tworzenia dużych liczb 2021.
- Poznanie sensoryczne liczb, przeliczanie, klasyfikowanie.
- Wiersz „Nowy rok” H. Bednerowej - rozmowa nt. zwyczajów związanych z witaniem Nowego Roku.
- Jak spędziliśmy Sylwestra? Jak przywitaliśmy Nowy Rok?
- Legenda o Sylwestrze; tworzenie prac plastycznych.
- Co to są postanowienia? – rozmowa.
- Kalendarz:
- Oglądanie różnych rodzajów kalendarzy.
- Tworzenie własnego kalendarza.
- Przeliczamy – cyfry (piszemy, odwzorowujemy, kalkujemy, nazywamy).
- Planowanie- zaznaczamy ważne wydarzenia, np. „Dzień Babci i Dziadka”.
14.12.- 23.12.2020r.
Święta Bożego Narodzenia
- Rozmowy o tradycjach i zwyczajach.
- Kontynuowanie nauki wiersza pt. „Orszak Mikołajowy” oraz nauka piosenki „A Mikołaj pędzi”.
- Dekorowanie sali.
- Jak spędzamy święta ze swoimi bliskimi?
- Śpiewanie kolęd.
- Nakrywamy do stołu.
- Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „Ptaszek z torby wypuszczony, śle życzenia w różne strony”; oglądanie świątecznych pocztówek.
- Wykonanie kartek świątecznych.
- Życzenia świąteczne – do kogo napiszę kartkę świąteczną?
- Co to jest adres? – szukamy adresu do Mikołaja (podróż po mapie).
- Czy znam swój adres? – nauka adresu zamieszkania; adresowanie listów, kartek świątecznych.
- Projektujemy swojego anioła.