Godło Polski

Plany cotygodniowe

12.01.2021r.

Szanowni Państwo,

            Znaleźliśmy się Wszyscy w dość zaskakującej sytuacji nagłego zamknięcia placówki. Korzystając ze strony internetowej przedszkola uznałyśmy, że skorzystamy z tej formy kontaktu z Państwem.

Obok różnych działań wynikających z cotygodniowego planu pracy, chciałybyśmy poinformować o tym, że wraz z Państwa Dziećmi przygotowujemy występ z Okazji Dnia Babci i Dziadka. Ponieważ nie możemy zaprosić Babć i Dziadków do przedszkola i zorganizować poczęstunku oraz pokazać naszego ważnego miejsca, które tworzymy wspólnie w związku z tym powstał plan nagrania występów  – to byłby taki prezent od nas dla babć i dziadków. 

Dzieci uczęszczające w ostatnich dniach do przedszkola już znają treść wiersza i piosenki. Dzieci obecne w ostatnim czasie w przedszkolu bardzo szybko opanowały treści, a My Jesteśmy z Nich bardzo dumne. W tym tygodniu mieliśmy je jeszcze powtarzać.

Niestety wszystkie nasze plany pokrzyżowało zamknięcie przedszkola i nie jesteśmy w stanie przekazać treści wierszy i piosenki Państwu do ewentualnego powtórzenia (można ew. zapytać dzieci) tak by dzieci nieobecne w ostatnim czasie, mogły sobie powtórzyć wraz z rodzicami.

Możemy jedynie zapewnić Państwa i dzieci, że po powrocie do przedszkola wspólnie będziemy się przygotowywać do występu i w momencie w którym uznamy, że jesteśmy gotowi nagrać nasz występ, wtedy dopiero to zrobimy. Podejmiemy decyzję wszyscy wspólnie.

Po powrocie do przedszkola zajmiemy się wykonaniem upominków niespodzianek, które babcie i dziadkowie dostaną w dniu Ich święta. Do końca stycznia będziemy kontynuować nasze plany związane z występami i ich nagraniem chyba, że dzieci podejmą inną decyzję, ale o tym będziemy informować na bieżąco.

Liczymy na wyrozumiałość i zrozumienie sytuacji.

 

Dodatkowo na stronie przedszkola w zakładce grupy III – „Domowe przedszkole - pomysły” będą też zamieszczane propozycje aktywności z dziećmi. Zachęcamy do realizacji. Przypominamy, że korzystnie z nich nie jest obligatoryjne. Dzieci z naszej grupy na co dzień potrzebują dużo przestrzeni do eksploracji w związku z tym nasze propozycje aktywności będą w dużej mierze skupione na pomysłach spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Pozdrawiamy Serdecznie Państwa i Dzieci równocześnie przesyłamy dobrą energię.

Elżbieta Radwańska i Magdalena Berdak


 

04.01.-15.01.2021r.

 „WITAMY NOWY ROK”

 

  1. Dni tygodnia:
  • Przypominamy, utrwalamy nazwy.
  • Przeliczamy ile dni ma tydzień i ile tygodni jest w miesiącu.
  • Ile dni ma rok 2021 - zabawa słowna utrwalająca znajomość kolejnych dni tygodnia.

 

  1. Miesiące:
  • Wymieniamy, porządkujemy, przeliczamy, dopasowujemy miesiące do pór roku.

 

  1. Pory roku:
  • Zastanawiamy się, dyskutujemy – co jest charakterystyczne dla danej pory roku.
  • Malujemy do utworów muzycznych /muzyka klasyczna/ „Cztery pory roku” A. Vivaldi.
  • Dopasowanie charakterystycznych cech atmosferycznych do odpowiednich pór roku.

     

Ważne wydarzenia:  Przygotowujemy się do Dnia Babci i Dziadka - przygotowujemy prezenty, wiersze, piosenki.

 

  1. Nowy rok:
  • Wprowadzenie poj. nowej liczby.
  • Poznanie sposobów tworzenia dużych liczb 2021.
  • Poznanie sensoryczne liczb, przeliczanie, klasyfikowanie.
  1. Wiersz „Nowy rok” H. Bednerowej - rozmowa nt. zwyczajów związanych z witaniem Nowego Roku.

 

  1. Jak spędziliśmy Sylwestra? Jak przywitaliśmy Nowy Rok?
  • Legenda o Sylwestrze; tworzenie prac plastycznych.
  • Co to są postanowienia? – rozmowa.

 

  1. Kalendarz:
  • Oglądanie różnych rodzajów kalendarzy.
  • Tworzenie własnego kalendarza.
  • Przeliczamy – cyfry (piszemy, odwzorowujemy, kalkujemy, nazywamy).
  • Planowanie- zaznaczamy ważne wydarzenia, np. „Dzień Babci i Dziadka”.

 

 

14.12.- 23.12.2020r.

Święta Bożego Narodzenia

 

  • Rozmowy o tradycjach i zwyczajach.
  • Kontynuowanie nauki wiersza pt. „Orszak Mikołajowy” oraz nauka piosenki „A Mikołaj pędzi”.
  • Dekorowanie sali.
  • Jak spędzamy święta ze swoimi bliskimi?
  • Śpiewanie kolęd.
  • Nakrywamy do stołu.
  • Słuchanie opowiadania H. Łochockiej „Ptaszek z torby wypuszczony, śle życzenia w różne strony”; oglądanie świątecznych pocztówek.
  • Wykonanie kartek świątecznych.
  • Życzenia świąteczne – do kogo napiszę kartkę świąteczną?
  • Co to jest adres? – szukamy adresu do Mikołaja (podróż po mapie).
  • Czy znam swój adres? – nauka adresu zamieszkania; adresowanie listów, kartek świątecznych.
  • Projektujemy swojego anioła.
× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.