Godło Polski

Plan na tydzień

 

23 - 25.02.2021r.- okres zawieszenia zajęć

Propozycje zabaw dla dzieci   GR. I    "SŁONECZKA"      

 

1) Tytuł zabawy: Kalambury

Potrzebne materiały: kartki papieru, kredki.

Czego się dziecko uczy: zabawy z ustalonymi regułami, kreatywności, czekania na swoją kolej.

Przebieg zabawy: wymyślamy hasła do odgadywania kalamburów, można te hasła pokazywać ruchem lub rysować podpowiedzi na kartce.

Uwagi: musimy wymyślać hasła proste do odgadnięcia lub pokazywania dla dziecka.

 

2) Tytuł zabawy: Ciepło - zimno

Potrzebne materiały: przedmiot do schowania.

Czego się dziecko uczy: orientowania się w przestrzeni, nazywania kierunków w przestrzeni.

Przebieg zabawy: chowamy przedmiot, potem dziecko szuka przedmiotu a dorosły naprowadza dziecko używając słów ciepło – gdy jest blisko szukanej rzeczy i zimno – gdy dziecko jest daleko od szukanego przedmiotu.

Uwagi:

 

3) Tytuł zabawy: Czego brakuje?

Potrzebne materiały: przedmioty znajdujące się w domu (lalka, klocek, kredka, książka itp.)

Czego się dziecko uczy: koncentracji uwagi, nazywania i rozpoznawania różnych materiałów.

Przebieg zabawy: Mówimy do dziecka aby popatrzyło na ułożone przedmioty, potem dziecku zakrywamy oczy i jeden  przedmiot zabieramy. Dziecko odgaduje czego brakuje.

Uwagi: ilość elementów musi być ograniczona i dostosowana do możliwości dziecka

 

4) Tytuł zabawy: Tunele

Potrzebne materiały: krzesła, taborety, koce itp.

Czego się dziecko uczy: zabawy z ustalonymi regułami, planowania , kreatywności, czekania na swoją kolej.

Przebieg zabawy: dziecko samo szuka potrzebnych przedmiotów do ustawienia i zrobienia tunelu, samodzielnie je ustawia, ustala sposób pokonywania tunelu.

Uwagi: musimy pilnować i przestrzegać zasad bezpiecznej zabawy.

 

5) Tytuł zabawy:  Pieczątki z ziemniaków.

Potrzebne materiały: ziemniaki, nożyk, kartki , farby.

Czego się dziecko uczy: planowania pracy na kartce, techniki stemplowania.

Przebieg zabawy: dorosły wycina z połowy ziemniaka wzór stempla (koło, kwadrat, gwiazdka itp.) Dziecko maczając ziemniak w farbie stempluje na kartce wymyślone przez siebie wzory.

Uwagi:

 

6) Tytuł zabawy: Zgadnij co to jest?

Potrzebne materiały: przedmioty znajdujące się w domu, worek lub karton, opaska do zasłaniania oczu.

Czego się dziecko uczy: koncentracji uwagi,  nazywania i rozpoznawania różnych przedmiotów przy pomocy dotyku lub zapachu.

Przebieg zabawy: Mówimy do dziecka aby włożyło ręce do worka i powiedziało co tam jest bez oglądania tego przedmiotu. Taką zabawę możemy zmodyfikować dając dziecku do wąchania i dotykania różne rzeczy.

Uwagi:

 

16-22.02.2021r. okres zawieszenia zajęć

 

1) Tytuł zabawy: Tor z przeszkodami

Potrzebne materiały: krzesła, miski, rura od odkurzacza, koce itp.

Czego się dziecko uczy: zabawy z ustalonymi regułami, planowania, kreatywności, czekania na swoją kolej.

Przebieg zabawy: dziecko samo szuka potrzebnych przedmiotów do ustawienia toru, samodzielnie je ustawia, ustala sposób pokonywania przeszkód, ustala zasady pokonywania toru z przeszkodami, ustala kolejność pokonywania toru. Celem zabawy jest zaplanowanie, wykonanie i pokonywanie toru z przeszkodami.

Uwagi: musimy pilnować i przestrzegać zasad bezpiecznej zabawy.

Autor: Beata Roman

 

2) Tytuł zabawy: Rysowanie w mące.

Potrzebne materiały: mąka, deska, stolnica, stół

Czego się dziecko uczy: rysować, używając paluszków, dłoni.

Przebieg zabawy: rozsypujemy trochę mąki i kreślimy wzorki, rysujemy obrazki.

Uwagi:

Autor: Beata Roman

 

3) Tytuł zabawy: Przynieś coś co jest?

Potrzebne materiały: przedmioty znajdujące się w domu.

Czego się dziecko uczy: koncentracji uwagi, logicznego myślenia, nazywania i rozpoznawania różnych materiałów: plastik, papier, metal, szkło, drewno itp.

Przebieg zabawy: Mówimy do dziecka |:poszukaj i przynieś coś metalowego, co to jest i jak się nazywa? Poszukaj i przynieś coś co jest szklane?

Uwagi: można dodać dla utrudnienia określony kolor np. przynieś coś papierowego i zielonego?

Autor: Beata Roman

 

4) Tytuł zabawy: Samochody

Potrzebne materiały: coś podobnego do kierownicy, 2 klocki w kolorach : czerwony i zielony.

Czego się dziecko uczy: koncentracji uwagi, rozpoznawania kolorów.

Przebieg zabawy: Mówimy do dziecka: zamieniamy się w samochody, na zielony sygnał jedziemy, na czerwony sygnał stoimy.

Uwagi: zabawę powtarzamy kilka razy.

Autor: Beata Roman

 

5) Tytuł zabawy: Budujemy „ domek”

Potrzebne materiały: krzesła, spinacze do bielizny, koce.

Czego się dziecko uczy: zabawy z ustalonymi regułami, planowania, kreatywności.

Przebieg zabawy: dziecko samo szuka potrzebnych przedmiotów do zbudowania domku, dorosły pomaga dziecku, gdy o to poprosi. Ustalamy zasady, jak bawimy się w domku.

Uwagi: musimy pilnować i przestrzegać zasad bezpiecznej zabawy.

Autor: Beata Roman

 

6) Tytuł zabawy: Malujemy zimę.

Potrzebne materiały: kartka kolorowa, biała farba.

Czego się dziecko uczy: planowania, kreatywności, posługiwania się pędzlem.

Przebieg zabawy: dziecko maluje na kolorowej kartce zimowy obrazek używając tylko białej farby.

Uwagi: możemy zrobić wystawę prac dziecka.

Autor: Beata Roman

 

7) Tytuł zabawy: Gra planszowa według pomysłu dziecka.

Potrzebne materiały: kartka, długopis, kredki, flamastry.

Czego się dziecko uczy: kreślenia linii prostych i falistych, poprawnego trzymania przyborów do pisania, myślenia logicznego, planowania na kartce papieru, wymyślania i ustalania oraz przestrzegania zasad.

Przebieg zabawy: Na kartce dziecko i dorosły rysują tor i pola do gry,  oznaczają pola cyframi, rysunkami, ustalają miejsce mety i startu, wymyślają zasady gry planszowej, dorosły pomaga, szuka  i wymyśla jak zrobić pionki i kostkę do gry.

Uwagi: dorosły pomaga dziecku gdy tego potrzebuje, i wspólnie grają.

Autor: Beata Roman

 

8) Tytuł zabawy: Lornetka

Potrzebne materiały: 2 rolki po papierze toaletowym , taśma samoprzylepna, papier kolorowy, krepina, klej , nożyczki.

Czego się dziecko uczy: twórczego myślenia, posługiwania się różnymi materiałami plastycznymi oraz poprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami.

Przebieg zabawy: dziecko samo szuka potrzebnych materiałów do wykonania zadania. Dorosły pomaga gdy dziecko poprosi o wsparcie, udziela odpowiedzi na pytania, udostępnia potrzebne materiały. Rolki papieru należy połączyć taśmą, ozdobić rolki według własnego pomysłu.

Uwagi: zachowujemy ostrożność i zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się nożyczkami.

Autor: Beata Roman

 

9) Tytuł zabawy: Podłoga to głęboka woda.

Potrzebne materiały: meble w domu, poduszki, koce.

Czego się dziecko uczy: koncentracji uwagi, szybkiej reakcji na sygnał .

Przebieg zabawy: Uczestnicy chodzą po podłodze, śpiewają, biegają. Na słowa podłoga to woda wszyscy uciekają z podłogi na inne, wyższe lub przygotowane wcześniej miejsca. Na słowa podłoga – to podłoga, wszyscy wracają na podłogę i zabawa zaczyna się od początku.

Uwagi: trzeba zadbać o bezpieczną i zgodną zabawę.

Autor: Beata Roman

 

10) Tytuł zabawy: Malowane klejem i kaszką.

Potrzebne materiały: kolorowy blok papieru, klej, kasza różnego rodzaju.

Czego się dziecko uczy: posługiwania się klejem, rozprowadzania go po powierzchni kartki, precyzyjnego posypywania powierzchni.

Przebieg zabawy: na kolorowej kartce smarujemy klejem „obrazek”, potem dość szybko posypujemy klej kaszą, drobiny kaszki przyklejają się do kleju i wychodzi nam gotowa ilustracja.

Uwagi: trzeba zadbać o bezpieczną zabawę klejem. Używamy kleju dla dzieci - nie toksycznego.

Autor: Beata Roman

 


LUTY 2021r.

 

PIES PRZYJACIEL CZŁOWIEKA         

Pracujące psy

  • rozmowa z dziećmi na temat:  które psy pracują i gdzie?
  • jak psy pomagają ludziom?
  • oglądanie ilustracji różnych ras psów.

Mój pies

  • rysowanie wymarzonego psa
  • wymyślanie i zapisywanie imion dla psów

Pies Bary i Kasia

  • opowiadanie nauczyciela o odważnym psie który, uratował Kasię
  • rysowanie ilustracji do opowiadania
  • rozmowa z dziećmi nt. opowiadania

Kolorowe miski dla psa

  • przeliczanie elementów 1-3
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów
  • określanie położenia misek (na, pod, obok)

Zabawy

  • zabawa z elementem czworakowania „Pieski na spacer”
  • zabawa bieżna „Zaprzęgi”
  • zabawa z elementem rzutu i celowania „Wceluj do obręczy”

Piosenka

A ja mam psa, małego psa......
 

Wyliczanka

Jeden dwa, jeden dwa pewna pani miała psa.....

 

BAL  KARNAWAŁOWY

 

Balony

- malujemy i ozdabiamy balony, używamy farby i grubych pędzli

Ozdabiamy salę

- dmuchamy i zawieszamy balony

- wycinamy i zawieszamy serpentyny

Jak się ubieramy na bal

- rozmowy z dziećmi jak będą przebrane

Bawimy się ba balu

- wspólne tańce i zabawy

Zabawy

- samochody

- baloniku nasz malutki

 

PRZEDSZKOLAKI  DOKARMIAJĄ  PTAKI

 

1. Rozmowy z dziećmi

  • co jedzą ptaki?
  • jakie znamy ptaki?
  • dlaczego dokarmiamy ptaki?

 

2. Nauka wiersza „Domek dla ptaków”

  • próby recytacji wiersza

 

3. Malowanie farbami „Karmnik dla ptaków”

  • nauka trzymania i posługiwania się pędzlem.

 

4. Zajęcia matematyczne „Ile ptaków jest w karmniku?”

  • naklejanie ptaszków, liczenie ptaków

 

5. Przynoszenie i wsypywanie ziarenek do karmników w ogrodzie.

  • oglądanie jak jedzą ptaki, obserwacja i nazywanie różnych gatunków ptaków

 

6. Zabawy ruchowe

  • wróble i wrony
  • samoloty
  • kurki i jastrząb

 

12.01.2021r.

Szanowni Państwo, Rodzice grupy „Słoneczka”.

W związku z zaistniałą sytuacją nagłego zamknięcia przedszkola chciałybyśmy poinformować za pomocą strony przedszkola o tym, co dzieje się w naszej grupie.

Od dnia 04.01.2021 r. nasze szeregi zasila nowy nauczyciel Pani Daria Thorsen, która pełni rolę nauczyciela w grupie. W najbliższym czasie planujemy przygotowanie występu naszych dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka. Ponieważ w związku z ograniczeniami wynikającymi z obostrzeń pandemicznych niestety nie możemy zorganizować uroczystości i przyjąć gości w przedszkolu, dlatego powstał plan nagrania przygotowanych przez dzieci przedstawień. Na rytmice poznaliśmy piosenkę „Babciu droga Babciu, powiedz mi” (tekst w zakładce rytmika) oraz krótki wierszyk dla Babci i Dziadka „Niechaj dziadek z babunią tak nam długo żyją” a w kolejnych dniach mieliśmy powtarzać teksty i uczyć się ruchu scenicznego.

Po powrocie zrobimy upominki, niespodzianki dla babci i dziadka.

Liczymy na wyrozumiałość i zrozumienie sytuacji.

 

Pozdrawiamy Serdecznie

Beata, Magda, Daria

12.01.2021r.

Jeżeli ktoś z Państwa chce i może poćwiczyć z dzieckiem wiersz lub piosenkę to serdecznie zachęcamy do tego. Poniżej zamieszczamy teksty, które będą wykorzystane w przygotowywanym materiale do nagrań. Nie jest to obowiązkowe zadanie dla Państwa, natomiast dzieciom, osłuchanie z treścią, pomoże w procesie zapamiętywania już po powrocie do przedszkola.

Z góry dziękujemy.

 

Niechaj dziadek z babunią

Niechaj dziadek z babunią tak nam długo żyją,

póki komar i mucha morza nie wypiją.

A ty mucho, ty komarze, pijcie wodę powoli,

niech się dziadzio z babunią nażyją do woli.

 

Babciu, droga babciu

Babciu, droga babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy raz dwa trzy

Teraz babciu zrób to ty.

 

Babciu, droga babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy tup-tup-tup

Teraz babciu ty to zrób!

 

Dziadku, drogi dziadku powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz, dwa, trzy
Teraz dziadku podskocz ty!

 

Dziadku, drogi dziadku powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy ci,

Teraz dziadku daj nam ty!

 

 

 

14.12.- 23.12.2020r.

„Nasza choinka”

1. „Pojazd Mikołaja” B. Formy- słuchanie i nauka wiersza; odpowiadanie na pytania dotyczące jego treści.

2. Wykonanie Mikołaja z figur geometrycznych (określanie ich nazw).

3. Nauka piosenki pt. „Mikołaj jedzie samochodem”.

4. Zabawa z el. biegu „Śnieżna burza”.

5. „Śniegowa gwiazdka” - ćwiczenia oddechowe.

6. „Wigilia u babci”- słuchanie opowiadania (zachęcanie do uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych).

7. Praca plastyczna „Nasza choinka”- malowanie farbami plakatowymi choinek; zwracanie uwagi na pozostawienie porządku po skończonej pracy.

8. Zabawa na czworakach „Tunel”

9. Zabawa z el. równowagi „Dzieci przechodzą przez rzeczkę”.

10. Świąteczna dekoracja – rozmowa połączona z działaniem - oglądanie i przeliczanie elementów dekoracyjnych (zachęcanie do udzielania indywidualnych wypowiedzi).

12. „Choinka”- słuchanie wiersza z wykorzystaniem ilustracji (kształtowanie  spostrzegawczości poprzez zapamiętanie ozdób znajdujących się na choince, próby opisywania kolorów i kształtów; zachęcanie do wypowiedzi, formułowanie krótkich zdań).

13. „Bombka” – rysowanie kredkami świecowymi.

14. Domowe porządki- rozmowa połączona z obserwacją (uczulenie dzieci na przestrzeganie zasad obsługi urządzeń elektrycznych).

15. Zabawa bieżna „Biegnij za mną”.

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.